Je to tak, jako ženská ráda posuzuji motorky i z pohledu vhodnosti jejího použití něžným pohlavím. A je spousta motocyklů kde, i když je žena do určité míry vyježděná, stejně se pere s váhou, protože síla je něco, co nám nebylo shůry dáno. To si bohužel musíme tvrdě vybudovat. Ale pro Transalpa tohle jistě neplatí. Jak tedy z mého holčičího pohledu dopadl?

Honda Transalp rozhodně nemá ambice stát se nejlepším cestovním endurem své třídy, ale jde spíš o každodenního parťáka, který se s vámi nebojí podívat za hranici asfaltu. Myslím, že není ani třeba vyzdvihovat víc technické parametry. Běžnému uživateli je v podstatě výhoda dvouválce jasná - dostatečný výkon s nízkou váhou, která činí 208 kilogramů. Co podle mě naopak stojí za zmínku jsou vyplétaná kola v rozměru 21/18, která slibují, že vám šotolina pod koly bude příjemně odsýpat. Pravověrného ofrouďáka z něj nedělají zdvihy odpružení 200 mm vpředu a 190 mm vzadu, takže motocykl vás nebude poňoukat ho tahat do těžšího terénu. Ale na rozbitých cestách ho na druhou stranu rozhodně nepotrápíte na dorazech.

Co se týká vizuální stránky, tady jsem na rozpacích. Obecně se mi Transalp totiž spíš nelíbí, nejvíc mu to asi kazí přední světlomet, který je všechno jen ne sexy. To ale vyvažují zlaté ráfky, které ohodnotí kladně každá řádná straka. Když ho ale spatříte oblečený do všech doplňků, které Honda nabízí, jeho celkové vizáži to podle mě hodně pomůže. Najednou nemáte před okem neurčitý, trochu nedomrdle vypadající cestovní motocykl, ale opravdový adventure bajk - padací rám, robustní kryt motoru, kryty páček, vyhřívané hefty, přídavné mlhovky a další. Doplnila bych k tomu všemu jen jediné, pneumatiky s trochu víc offroadovým potenciálem.

Tento potenciál na druhou stranu poněkud kazí stupačky, které má Transalp umístěny na můj vkus přespříliš vpředu. Při jízdě ve stupačkách mě nutí stát zbytečně blízko k nádrži, což mi trochu ubírá na trakci zadního kola a celkové vyváženosti jízdy.

Na Transalpu jsem si společně s celou redakcí vyrazila na výlet kousek za hranice do Polska na vyhlášenou rybku k Fliperovi. Kdo z vás trasu od nás z Liberce, přes Harrachov a Jeleniu Goru do Sciegny zná, tak ví, že cesta je to krásná a plná zatáček. Na rovinu, cítila jsem se ten den trochu použitá, po předcházejícím silovém tréninku mi prostupovala tělem svalová únava, ale Transalp se vodil tak pěkně, že mě ani jednou nebyla motorka na obtíž. Naopak, užívala jsem si poklidné tempo režimu Sport. Režimů tam jinak najdete hned pět - Rain, Standard, Sport, Gravel a User. Jak jejich název vypovídá, tak se podle toho mění funkce systémů, či odezva na plyn. Myslím ale, že mě by v pohodě stačily jen dva Sport a Gravel.

K pohodě jízdy jednoznačně dopomáhá dobře odladěný podvozek, který dělá z Transalpa pohodlný dostavník jak na dobrých, tak na vyloženě rozmlácených silnicích, které jsme si cestou užili také.

Co mě překvapilo je poměrně nízko položené příplatkové snížené sedlo, které mělo o 20 milimetrů nižší výšku. Standardní výška je 850 mm. Což je ten nejzásadnější point, který vídám na všech holčičích motofórech a to především u začátečnic. Je jasné, že dosáhnout z motorky oběma nohama na zem je pro ně téměř neodmyslitelná věc. A pokud se bavíme o cestovních motorkách není to ani napříč výrobci běžná věc, i když už ani ne nemožná. Tak tady holky každopádně Transalpu tleskají a čtou dál.

Mezi nohama motocykl působí velmi štíhle a pohodlně se do motorky poskládá i žirafa jako já. Široká řídítka jsou příjemná a v zatáčkách se Transalp , tedy především jeho podvozek, pod mými 75 kg chová klidně a naprosto čitelně. A tak se jezdec oddává i větším náklonům a rychle nabírá jistotu. Průběh motoru je pocitově velmi konzistentní, nikde na vás nečeká žádný nepříjemný výkonový kopanec a v celém spektru otáček se dobře sbírá. Možná to celkově působí až trochu nudným dojmem a po předchozí zkušenosti s Hondou Hornet 750 se mi zdá, že Transalpu nějakým nedopatřením zdechly koně. Motor se sice sbírá, ale chybí tam to woooow, který umí na rtech vykouzlit Hornet. Jenže nesmíme zapomenout, že mám pod zadkem Hondu. Ta se orientuje na široké spektrum jezdců, kteří hledají motocykl pro běžné denní ježdění a tak se tam už z podstaty žádné velké emoce nekonají. A mě to prostě v danou chvíli fakt víc než vyhovovalo.

K tomu přispěl i bezchybně fungující řadící quickshifter. Pro ten poskytuje Honda uvnitř infotainmentu možnost detailního nastavení a po přenastavení času řazení na "high nahoru" a "medium dolu" řadil naprosto bezchybně a sametově. Pro toho kdo se rád potýká se spojkovou páčkou potom bude dobrá zpráva ta, že páčka rozhodně prsty neunaví, protože je velmi měkce ovladatelná.

Díky aplikaci RoadSync, která využívá aplikaci Google Mapy a barevnému displeji vám pak odpadá složitá instalace držáku navigace na řídítka. Navíc můžete využít systému hlasového ovládání chytrého telefonu. V dnešní době tohle už považuji za standardní výbavu cestovního motocyklu, i když tomu u ostatních výrobců ne vždy je a leckterý výrobce se nezdráhá si za tyto funkce říct o příplatek.

Další kapitolou jsou pro mě brzdy. Letos jsem se potkala i s několika motorkami, kde jsem musela na páčce vyvinout poměrně velkou sílu, abych jejich hmotu ubrzdila. A to na křehkou dámskou ruku neshledávám jako příjemnou vlastnost.  Transalp ale tímto neduhem naštěstí netrpí. Motocykl je vybaven dvěma kotouči (310 mm) s axiálně uchycenými dvoupístkovými třmeny, které dodávají Transalpu opravdu dostatečný brzdný účinek, aniž by tak bylo nutné s brzdovou páčkou jakkoliv bojovat. Tady jako žena chválím.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Transalp je podle mě opravdu univerzální stroj, vhodný na běžné denní ježdění s potenciálem užít si i menšího dobrodružství mimo zpevněné cesty. Na drsnější terén už mu ale chybí trochu koule a možná i mě. Pokud jsi ale žena a pokukuješ po příjemném, nezáludném motocyklu, třeba i pro věčného začátečníka, s důrazem na spolehlivost značky, pak jasně - Transalp pro tebe bude skvělou volbou a mohu ti ho vřele doporučit.

Za zapůjčení stroje Honda Transalp 750 děkujeme společnosti Moto Anex s.r.o. Děčín

+ nízké těžiště

+ ovladatelnost

+ cestovní potenciál

+ nastavitelný quickshifter

 

- chybějící emoce z jízdy

- příliš dopředu posazené stupačky