Zajímavou statistiku vydala pojišťovací společnost Verti na základě statistik ACI / ISTAT, která definovala profil ideálního motorkáře, co se nehod týče.

Statistika pochází z Itálie, ale do jisté míry bysme ji klidně mohli vztáhnout na naši krajinu. Statistika ACI / ISTAT obsahuje několik vlastností motorkářů, kteří způsobí nehodu, či se jim nehoda stane. Na vrcholu statistiky jsou manažeři, muži, kteří jsou ženatí, a ve věku mezi 40 a 54 lety. Statisticky mají tito motorkáři nehodovost 0,5%.

Na opačné straně statistiky stojí mladí motorkáři, ve věku mezi 14 a 24 lety. Ti mají nehodovost ohromných 8%. S věkem nehodovost klesá. Verti registruje, že mnoho motorkářů nad 25 let používá motorku častěji než o víkendu a motocykl není pro ně jen prostředkem pro relaxaci a zábavu. Typickým takovým motorkářem je zaměstnanec, svobodný, ale zadaný, ve věku 25-34 let. Často dojíždějí na motorce (či skůtru) do práce a jejich nehodovost je 4,6%. A v absolutních číslech způsobí (nebo jsou oběťmi) největšího počtu nehod. Mělo by to být způsobeno každodenností činnosti, spěchem do práce, monotónností cesty a pohybem většinou v městské aglomeraci.

Čím delší dobu motorkáři jezdí, tím jim nehodovost klesá. Od 35 let nahoru už velmi dramaticky. Motorkáři od 35 let do 40 let již nejčastěji používají motorku pro zábavu, odpočinek a mimo ruch husté městské dopravy. A také častěji po práci, nebo o víkendech, jako formu odpočinku a vyvětrání hlavy. Obvykle jezdí již vyzrále, opatrněji a jejich nehodovost je pod 2%.

A abysme nebyli jen u mužů, Verti registruje i ženy. Ženy se nejnižší nehodovostí jsou obvykle zaměstnané, vdané a ve věku 40-44 let.

Do které kategorie motorkářů patříte vy?