Triumph uveřejnil specifikace inovovaného Streeta s přídomkem R. Erko následuje po již dříve oznámeném modelu RS a dnes víme jeho detaily.

Street Triple R je technicky níže položený mdel, než vrcholný RS. Ale stále na vysoké úrovni. Uvnitř rámu tiká motor, z něhož byl odvozen závodní motor pro MotoGP-Moto2. Modelový ročník 2020 přináší několik funkčních a estetických vylepšení.

Největší rozdíl najdeme v motoru. Vnitřní rotující komponenty byly odlehčeny o 7% a tak jde motor rychleji do otáček a svižněji reaguje na plynovou rukojeť. Byl přeracován i airbox a výfukový systém, aby se k uším pilota dostal čistší a přirozenější zvuk. Triumph hovoří o tom, že se mu podařilo více vybalancovat souznění airboxu a výfuku, což vylepší uživatelský zážitek.

Přes tyto úpravy zůstal zachován maximální výkon motoru, který je stále stejných 118 koní při 12000 otáčkách. To je o 5 koní méně, než disponuje model RS. Kroutící moment vrcholí na hodnotě 77 Nm, kterých je ale nyní dosaženo při 9400 otáčkách, což je o téměř 1500 otáček níže, než měl předchozí modelový ročník.

Standardní výbavou modelu R nyní bude řadící quickshifter. Řidičům umožní řadit rychle, bez použití spojky jak nahoru, tak dolů.

LED světlomety mají nyní jiný tvar a navazuje na ně vlnka nasávání vzduchu a flyscreenu. Změn doznaly i zrcátka, která mají jiný tvar a větší variabilitu nastavení.

Triumph nabízí také sníženou verzi pro řidiče drobnějších postav. Motocykl s označením LRH má o 4,5 centimetru sníženou výšku sedačky, čehož bylo dosaženo kombinací snížených tlumičů a nižší sedačky. LRH verze má tedy sedačku 780mm vysoko. R-ková verze disponuje stejnými brzdami jako měl minulý ročník, tedy monobloky Brembo M4.32. Podvozek Showa disponuje kompletní nastavitelností, tedy předpětím pružin, nastavením útlumu i odskoku kola.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Triumph oznámil oficiální cenu, ze které vyplývá, že i přes vylepšení modelového roku 2020 by měl být motocykl o 750 dolarů levnější než ročník 2019. Což by se mohlo odrazit i v nižší ceně v České republice.