Nesmrtelný Erik Buell přichází s motocyklem Fuell Flow. Jaký je?

Před několika měsíci jsme vás informovali o dalším pokusu Erika Buella o stavbu vlastních motocyklů. Tentokrát vzaly za své plány na spalovací motor, který vždy odebíral od externího dodavatele, ale společně s investory vsadili na vlastní pohon elektrický.

Detaily vzniku stroje si můžete přečíst v předchozím článku - nebudeme se tedy opakovat. A více se věnujme stroji jako takovému. Technické specifikace jsou zajímavé - Motocykl Fuell Flow má výkon 48 koní, kroutící moment omračujících 750 Nm. Dojezd stroje na jedno nabití je 240 kilometrů a maximální rychlost 140 km/h. Hmotnost motocyklu "s plnou nádrží" je 180 kilogramů. Výška sedačky je 76 centimetrů a tak mohou stroj bez obav užívat i jezdci menších postav.

10 kWh motor je zabudován v zadním kole a energii mu dodávají baterie, které jsou zastavěny v magneziovém rámu. Napětí je 400V. Zrychlení z 0 na 100 km/h se odehrává za dobu 2,7 sekundy, což je o něco rychleji, než zrychluje Harley Davidson Livewire. O něco rychleji a výrazně levněji, protože Livewire stojí 30000 dolarů a Fuell Flow by měl stát 11995 dolarů.

Baterii motocyklu je možno dobít během 30 minut, pokud nabíjíte na Supercharger nabíječce, která disponuje režimem CCS (Combined Charging System). Pokud budete nabíjet z domácí sítě, při 230V vám bude trvat nabíjení cca 5 hodin. Za povšimnutí stojí konstrukce a design. Rám stroje je tvořen magneziovým monokokem, ke kterému je připojena jednostranná kyvná vidlice. Futuristický design stroje dává na odiv čisté linky bez zbytečností.

Přičemž mu nechybí nic z moderní výbavy. Obsahuje ABS s rekuperací energie do baterií, elektronické zrcátko coby zadní kamera, kontrolu trakce, upozornění na objekty ve slepém úhlu, antikolizní systém, a barevný TFT displej o velikosti iPadu mini. K tomu napojení na internet a komunikaci přes internet s mobilním telefonem vlastníka. Ten může vidět stav motocyklu, v případě zapůjčení stroje ho může i bez klíčku na dálku nastartovat, nebo sledovat stav své baterie a nabíjení.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Fuell není určen pro zdolávání rychlostních rekordů, nebo cestování do dálek. Jeho doménou je každodenní provoz, jako provozně levný motocykl pro každodenní ježdění do práce. K tomu slouží i ohromná praktická schránka o objemu 50 litrů na místě klasické nádrže, která slouží pro uložení helmy a případného nákupu po cestě z práce domů. K tomu se hodí i záruka o délce 5 let, kterou výrobce na stroj poskytuje.