Už jen ten složitý název vypovídá o něčem speciálním. Jednomu by se při vyslovení udělal na jazyku uzel, nakolik je celý název motorky složitý. A aby ne. Každé písmenko si nechá Kawasaki náležitě zaplatit. Jedná se o jeden z deseti nejdražších motocyklů, který si můžete v sezóně 2019 koupit.

 

 

Nová verze "plus" má stejný technický základ, jako má původní SX SE. Plus vyznačuje implementaci semiaktivních tlumičů, nových brzdových třmenů Brembo Stylema a nového přístrojového panelu.


Motor zůstává stejný - čtyřválcový řaďák o objemu 998 ccm, který díky přeplňování rotačním kompresorem poskytuje výkon 200 koní při 11000 otáčkách. Zásadní změnou modelu "plus" je tedy semiaktivní podvozek, který do značné míry vychází z řešení, které Kawasaki již dříve ukázala na ostrém superbike ZX-10R SE pro rok 2018. Systém zavěšení KECS je schopen přizpůsobit charakteristiku odpružení automaticky a v reálném čase, na základě stylu jízdy a povrchu, na kterém se motorka pohybuje. Změny předpětí, útlumu a odskoku tlumičů mají na starost tříosé akcelerometry a jednofázové elektromagnetické ventily, které jsou zabudovány uvnitř tlumičů.


Oproti konkurenci, která má nejčastěji akcelerometry instalovány v řídící jednotce stroje, tato nová Kawa je má přímo v tlumičích, což jim přináší přesnější vyhodnocení jízdního povrchu. Jejich společná reakční doba je jedna milisekunda, což je výrazně kratší doba, protože elektromagnetické ventily jsou rychlejší, než u konkurence často používané krokové motory. Informace z těchto senzorů jsou sdíleny s inerciální měřící jednotkou zajišťující náklonové ABS, takže brzdící systém může pečlivěji modulovat brzdnou sílu v případě, že se kolo pohybuje po nehomogenním povrchu rozbitých asfaltek. Podvozek reaguje na 4 přednastavené jízdní režimy (Sport, Road, Rain a uživatelsky nastavitelný Rider) a dodává ho firma Showa. Výsledek je ten, že stroj lépe vyhodnocuje jízdu po jakémkoliv povrchu, kontrola trakce a náklonové ABS zasahují úměrně k naměřeným hodnotám, což se projevuje ve vyšší jízdní stabilitě a bezpečnosti.


Vloni skončila Ducati exkluzivita na nejnovější civilní brzdové třmeny Brembo Stylema a ty se tak ukázaly jak v superbike H2, tak taktéž v tomto cestovně pojatém sportu H2 SX. Nový brzdič Stylema je lehčí, lépe chladí brzdové destičky a dle výrobce brzdí o 11% lépe, než již tak výborné původní Bremba M50. Nové přední třmeny brzdí dva 320 mm kotouče. Vzadu zůstal dvoupístkový třmen brzdící 250 mm kotouč.


Nová H2 SX má taktéž nový přístrojový panel, který je stejný, jako má před nedávnem uvedený nový litrový Versys nejvyšší specifikace. Analogový segment doplňuje velkoplošný barevný TFT LCD. A nesmí chybět ani samoopravitelný odolný lak Natoco Self Healing Clear a instalace systému Rideology, který v cloudu vyhodnocuje jízdní charakteristiku na vaší dovolené.Čímž se dostáváme k nadpisu článku. Ninja H2 SX SE+ je cestovní supersport. Můžete na něj připevnit kufry, na zadní sedačku posadit batůžka a v Bolzanu si předem zajistit pneuservis. S touto Ninjou si neužijete Alpy nijak jinak, než v hlubokých náklonech a s úsměvem od ucha k uchu a druhá sada pneumatik uprostřed dovolené se vám bude určitě hodit.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Doporučená cena u dealerů v České republice je 624900,- Kč