O tom že Kawasaki přijde se zástupci nejmenší obsahové kategorie se šeptalo už na konci letošního roku. Teď ale šuškanda přináší konkrétní informace.

Konkurence prodává celé stádo malých velkých divočáků. Suzuki má svoji GSX-R 125, Yamaha MT-125 a YZF-R125, Honda CBR-125R a CB-125R, KTM RC125 a bestseler Duke 125 a v neposlední řadě i Aprilia prodává RSV125 a Tuono 125. Prostě, trh osminek existuje a vyplatí se na něm prodávat. Reálně a vpodstatě i proto, že osminkové stroje nemají žádné extra high-tech technologie, jejich vývoj je relativně jednoduchý a výroba tudíž také.

Kawasaki Ninja 125

U Kawasaki vědí, že náklonost ke značce začíná v mládí. Byla by škoda nevyužít aktuální dominance Kawasaki v seriálu WSBK, kde se schyluje k čtvrtému titulu za sebou. Ninja 125 bude ve značné míře vycházet k designu dvěstěpadesátky. Motor bude samozřejmě naladěn na horní povolenou výkonovou mez (11kW), která je povolena pro řidičské průkazy kategorie A1.

Ninja 125 i Z125 budou mít shodnou délku jako její větší sourozenci o obsahem motoru 250 ccm. Budou tedy sdílet stejný rám a značné množství dílů. Délka 1935 mm a rozchod 1330 mm nastiňují, že bodou použity stejné rámy i kyvné vidlice. Výška bude také stejná, shodných 1075 mm. Některé z plastů budou odlišné, stejně jako i motor, což se projeví v nižší hmotnosti než má třeba Ninja 250SL. Výsledná rafička se u Ninji 125 zastaví na čísle 148 kilogramů s plnou nádrží.

 

Kawasaki Z125

...bude díky absenci kapotáže přirozeně lehčí. Jeho hmotnost bude 146 kilogramů a bude využívat stejný motor jako Ninja. Ten, zdá se, bude bude stejný  jako má 250-tka, jen se sníženým vrtáním. Opět na hranici legálních 11 kW výkonu. Původně disponoval motor z Z250 výkonem 20,5 kW.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Což nás přivádí k porovnání s konkurencí. V této výkonostní kategorii mají všichni stejný výkon, vyjma Hondy, která má 9,3kW. A pokud závodíte se shodným výkonostním potenciálem, výsledek hledáte v poměru výkon/hmotnost. A tady Kawasaki naráží, protože Yamaha YZF-125R váží 142 kg, Honda CBR-125R váží  137 kg a Suzuki GSX-R125 dokonce jen 134 kg. Tady bude hrát Kawasaki poslední housle. Podle všeho se ale Kawasaki nevzdá, protože i Ninja 250 je levnější než třeba Suzuki GSX-R125, takže Kawasaki bude určitě bojovat výrazně nižší cenou.