Již v roce 2017 podepsal Triumph a Bajaj memorandum o spolupráci, ve kterém by měl dostat Bajaj přístup k používání know-how a značky Triumph pro výrobu středněobjemových motocyklů.

Uběhlo 1,5 roku a nic konkrétního se neděje. Naopak, na svět prosákly zvěsti, že by Bajaj mohl mít zájem spolupracovat se značkou Ducati do té míry, že by chtěl celou Ducati koupit. Do celého konání mu hází klacky pod nohy rakouská KTM, ve které má Bajaj minoritní podíl a která v Indii vyrábí maloobjemové silniční stroje. A zdá se, že KTM hází klacky natolik veliké, že Bajaj odkládá spolupráci s Triumphem na rok 2020. Alespoň prozatím.

 Triumph Street Twin a Street Scrambler - možné výrobky z indické produkce

 

Bajaj argumentuje tím, že se namísto spolupráce s Triumphem chce v roce 2019 věnovat uvedení značky Husqvarna na indický trh a že na Triumph prozatím nezbývají kapacity. Můžeme se dohadovat čím to je. Napadají nás dva důvody:

  1. KTM si spolupráci nepřeje a dělá Bajaji poblémy
  2. Bajaj takticky vyčkává, jestli se mu nepodaří koupit celou Ducati. Pak by Triumph už vůbec nepotřeboval

 Že za tím něco je, vyplývá i z prohlášení ředitele Bajaj Auto, Rajiva Bajaje:

Jakkoliv může být Triumph situací znepokojený, budu ve svých prohlášeních opatrný, protože mám tady partnera, který pečlivě poslouchá všechno co říkám. S Triumphem máme dobré vztahy a známe se již 12 let. Jsme velmi blízko k započetí partnerství, z čehož jsem nadšený. Budu se mu ale věnovat později. Letos se budu věnovat uvedení Husqvarny na náš trh a o Triumphu se budeme bavit až potom. Více vám řeknu později.
Rajiv Bajaj, výkonný ředitel

 

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY