Jakkoliv ubyl KTM jeho největší soupeř, i tak se firma snaží a meziročně vylepšuje všechny parametry stroje.

Alta Motors, největší elektrický soupeř strojů KTM E-XC pozastavila svou činnost a KTM je tak v ostřejších elektrických strojích na trhu sama. Přesto musí evolučně vylepšovat své stroje, protože jak to tak vypadá, Alta by se mohla na trh vrátit, větší a silnější.


Jestli jsou elektrické motorky dobře nebo ne, uvidíme časem. Výrobci motorek se snaží experimentovat a ubírat se různými cestami. Tisíc lidí, tisíc chutí a tak se firma snaží vyhovět všem. Někteří s tím budou možná nesouhlasit, jiní zase v tichém offroudění po lese vidí smysl a nadšeně ho vítají.


KTM Freeride 2019 využívá nové technologické prvky, které KTM představila ve svém modelu EXC 250 F se spalovacím motorem. Nový model získal zesílený krk řízení, nový přední podvozek XPLOR se zdvihy odpružení 250 mm od firmy WP a kompozitní rám z chrom-molybdenových trubek, který je zesílený hliníkovými výztuhami.  Nízkou hmotnost má také na svědomí podsedlový rám, který je sestaven z plastových komponent z napnutého polyamidu. Pod ním se ukrývá monoshock WP, který dává zdvih odpružení zadního kola 260 mm. Nový motor dává o 10% vyšší výkon. Ten nyní vrcholí číslem 18kW. Navýšení výkonu motoru umožnil nový systém chlazení motoru, který využívá dvou chladičů, mezi kterými pracuje elektrické vodní čerpadlo zajišťující cirkulaci chladící kapaliny. 

 

Nové baterie PowerPack od firmy Sony mají kapacitu 3,9 kWh , což je oproti loňskému modelu téměř o 50% navíc. Společně s jídním režimem Economy poskytují 1,5 hodiny na řádění v terénu, čemu ž také napomáhá nově instalovaný systém rekuperace energie při brždění. Jízdní režim Enduro ždíme z motoru 16kW výkonu a režim Cross celých maximálních 18kW.

 

Nová baterie je dobita na 100% za 80 minut a na 80% za 50 minut. Pokud si ovšem přikoupíte baterii náhradní, její výměna trvá doslova jen několik sekund. Stačí odklopit sedačku, vybitou baterii za madlo vytáhnout a novou nacvaknout na její místo. Režim Limp Home je automaticky aktivován jakmile kapacita baterie poklesne pod 10% a zajistí sice minimální výkon motoru, ale maximální dojezd, abyste dojeli v pořádku domů.
Kola jsou bržděna třmeny od Bremba. Vpředu je radiálně umístěný čtyřpístkový třmen s 260 mm kotoučem a vzadu dvoupístkový axiální třmen na kotouči o průměru 230 mm.

 

Protože stroj váží pouhých 111 kilogramů, nový E-XC se dodává i v uzavřené verzi na 9kW výkonu, aby vyhověl poměru výkon/hmotnost držitelů řidičáků kategorie A1. Cena stroje by se měla pohybovat kolem 196 tis. Kč