MV Agusta F4 se zapsala do dějin průmyslového designu. Sám Enzo Ferrari prohlásil že její tvůrce - Massimo Tamburini je Michelangelo motocyklového designu. V roce 2019 její éra končí.

Castiglioni a Tamburini

A není se čemu divit. F4 potkáváme ve formě v jaké ji známe již dvanáct let. Za tu dobu vydala MV Agusta 17 různých modelů, velmi často ve 300-kusových limitovaných edicích. Zpočátku to byly stroje s objemem motoru 749 ccm, později již s dospělým objemem 998 ccm. Na svět se také dostala velmi omezená série 100 kusů strojů s motorem 1078 ccm (F4 CC - Claudio Castiglioni) a 100 kusů F4 RR 312, taktéž s objemem motoru 1078 ccm. Agusta se občas blýskla velmi ceněnými edicemi, jako je například Veltro Pista, které se na svět dostalo pouhých 23 exemplářů.

Poslední edice má název Claudio a je dobré si model Claudio neplést s modelem Claudio Castiglioni. Strojů bude vyrobena pouhá stovka. Poté se MVA odmlčí, aby v roce 2021 vyjela s novým modelem F4, který již bude splňovat emisní normy Euro 5. Co za cenu 83000 dolarů dostanete? Předně to bude kombinace 212 koní, 115 Nm kroutícího momentu a to s hmotností 175 kilogramů. Tento výkon bude dávat jedna z výše uvedených vývojových verzí motoru, v tomto případě s objemem čtyřech válců 998 ccm.

Zmíněných 212 koní dosáhne motor při 14200 otáčkách a udělí modelu Claudio rychlost 302 km/h. Claudio si vzala do parády firemní divize Reparto Corsa a hmotnost stroje snížila aplikací nemalého podílu drahého karbonu. Za výkonem stojí i italská firma SC Project, která navrhla na míru řešený výfukový systém. K tomu přidala MVA nový systém nasávání vzduchu a celý balíček je zabalen do karbonovo-zlaté kombinace, kterou doplňuje zlatou barvou kdo jiný, než výrobce podvozků Öhlins.

Snadnou ovladatelnost přinášení karbonová kola od výrobce BST, která jsou bržděna ničím jiným, než nejnovějšími třmeny Brembo Stylema. Na uvedených fotografiích brzdiče Stylema ještě nejsou a stroj je vybaven třmeny Brembo M50.

Ani po stránce elektroniky VM Agusta F4 Claudio netrpí. Mimo bohatou plejádu dnes již standarních věcí disponuje pětiosou IMU jednotkou Bosch, která zajišťuje automatickou úroveň brzdné síly a trakce v závislosti na náklonu stroje, obousměrný quickshifter a systémy hlídání zdvihání předního a zadního kola při akceleraci nebo při intenzivním brždění.

MV Agusta F4 Claudio bude v prodeji na začátku roku 2019 a dá se očekávat, že jako finální edice bude poměrně rychle rozebrána.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY