KTM v prvních dvou měsících roku 2025 zastavila výrobu, protože měla plné sklady. Ta se rozjela v březnu 2025, byť v omezeném režimu. I ten nyní končí, protože KTM nemá z čeho vyrábět.
Plné sklady motocyklů neznamená, že má plné sklady těch modelů o které je zájem. Proto KTM na začátku března spustila omezený provoz, v jehož rámci doplňovala na sklad nejžádanější modely.
I ten ovšem končí, protože již není z čeho vyrábět. Existují dva názory, co je tomu příčinou, za oběma ovšem stojí peníze. Jeden z názorů tvrdí, že vyrábět by bylo z čeho, není to ovšem čím zaplatit. KTM došly peníze od Bajaje (150 milionů €), také ji došly peníze, které ji půjčil Stephan Zachling, výrobce výfuků značky Remus.
Se Zachlingem se to aktuálně má tak, že svých 65 milionů € má v nedohlednu, protože mu je KTM nesplatila v řádném termínu, který byl 19. dubna. Podobně se zřejmě ke KTM staví i její dodavatelé, kteří vyžadují platby předem, protože nechtějí navyšovat své pohledávky. A někteří vyloženě odmítají KTM již dodávat, protože ji nevěří, nebo byli nuceni propustit své zaměstnance, nebo se již přeorientovali na jiné odběratele.
Zdá se, že dodavatelský řetězec KTM je výrazně poškozen. Nový CEO Gottfried Neumeister k věci suše konstatoval, že během krize někteří dodavatelé odmítli dodávat KTM na dluh a že nyní musí KTM počkat na nové dodávky. Vrabci na střeše štěbetají o tom, že "nové dodávky = výroba dílů v Číně" a že se aktuálně čeká, až se asijští výrobci poperou s kvalitou a kvantitou. Což by implikovalo, že některé stroje KTM již budou chodit z Číny v předsmontovaném stavu a z továren v Rakousku se stanou jen montážní závody.
POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY |
Podle Neumeistera by měla být výroba obnovena někdy v červenci 2025 a plná kapacita výroby (co si pod tím představit?) v srpnu 2025. Pokud se srpna KTM vůbec dožije, protože 23. května 2025 musí splatit věřitelům 600 milionů €, které údajně prozatím nemá.