Rodina enduro motocyklů v červeném kabátě se do dalšího roku rozrůstá o dva nové modely EC 450F a EC 500F. Došlo i k zásadnějším změnám včetně změn motoru a podvozku.

Oba dva nové přírůstky výrobce vybavil obdobně jako jejich menší bratry a sestry - brzdami Braktec, odpružení WP a spojkou PANKL se specifickým laděním pro enduro. Cela řada pak využívá nové, lehčí a výkonnější motory a snadnější ovladatelnost díky změně umístění motorů, aby se centralizovala hmotnost a díky tomu je tak celý stroj lépe vyvážený. Nyní dochází k testování nové řady v Itálii, tak budeme brzy vědět, zda jsou z pohledu jezdce změny opravdu znatelné, nebo se jedná spíš o marketingový tah.

Technické přednosti řady Enduro:

  • Nový podvozek.
  • Nový ocelový rám: Odvozený od řady KTM.
  • Nová kyvná vidlice z tlakově litého hliníku: Lehčí a pevnější.
  • Nová plasty: Větší kontaktní zóny, takže jezdec může lépe uchopit kolo mezi kolena a zlepšit tak kontrolu.

  • Přední vidlice WP XPLOR s otevřenou kazetou: Montuje se s novými úpravami ke zlepšení výkonu a ovladatelnosti.
  • Zadní tlumič WP XACT Linkage: Kratší a lehčí, se zdvihem 300mm a novým pístem.
  • Nové kované brýle.
  • Nové brzdy Braktec: S exkluzivními brzdovými kotouči GASGAS a novými předními a zadními třmeny.

  • Řídítka Neken: Vyrobené z vysoce odolného hliníku.
  • Nové stupačky: Větší, pro lepší kontrolu.
  • Nové těleso škrtící klapky se vstřikováním se samostatnou olejovou nádrží pro 2taktní modely: Tzv. TBI KTM.
  • Nový 2-taktní elektronický výfukový ventil: Zlepšuje životnost a zvyšuje točivý moment.

  • Nové motory: Díky centralizaci hmoty a nižší hmotnosti je výkon každého motoru pro rok 2024 o něco lepší.
  • Nová sjednocená poloha motoru: Všechny 4-taktní modely mají motor namontován ve stejné poloze, aby se zlepšil celkový výkon.
  • Přepínač mapy motru, trakce a řazení: Stisknutím tlačítka můžete aktivovat kontrolu trakce, Quickshifter a vybrat si mezi dvěma mapami motoru.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Nedávno jsme publikovali článek s novinkami od KTM a při srovnání je jasné, že GASGAS je stále ten "chudší" z rodiny. Používá některé starší verze komponentů z KTM a svého potencionálního zákazníka tak získává především cenou. Díky tomu, ale KTM centrálně rozšiřuje záběr portfolia motocyklů i pro méně náročné zákazníky.