Moto Morini pod novým majitelem rozšiřuje záběr na středněobjemové motocykly. Po uvedení cestovního endura X-Cape se na stejné platformě ukazuje silniční roadster STR a scrambler SCR.

Seiemmezzo znamená "sěst-a-půla", což jasně vyjadřuje motorizaci obou motocyklů. Ta je obdobná jako již u uvedeného X-Cape, tedy řadový dvouválcový motor o objemu 650 (přesněji 649) kubíků. Ten poskytuje výkon 61 koní a 54 Nm točivého momentu. Motor pochází od firmy CFMOTO a jedná se o více než 10 let starý a nadmíru osvědčený aparát.

Stejná platforma jakou disponuje X-Cape zahrnuje mimo motoru také rám a zadní kyvnou vidlici. Design Seiemmezzo se ale dívá do nedávné historie a motocykly čerpají linky z modelu Milano, které již Moto Morini nějaký čas prodává. Samozřejmě s tím rozdílem, že nikoliv na příhradovém rámu a na trubkové svařované příhradové kyvné vidlici, ale na značně levnějším rámu ze svařenců trubek a ocelových lisovaných profilů.

Nové Seiemmezzo stejně jako X-Cape se vyrábí v továrnách mateřské firmy Znen a je tudíž konstrukčně značně jednodušší. Důvod je zřejmý - nové Seiemmezzo stejně jako X-Cape míří na nižší příčky cenového trhu a Moto Morini se tak podaří držet cenu pod částkou 200 tis. Kč. A což se zase naopak promítá do hmotnosti stroje, která atakuje hranici 200 kilogramů.

STR je postaven na litých kolech o průměru 18 a 17 palců. "Offroadový" scrambler má kola vyplétaná a poněkud překvapivě taktéž o průměru 18 a 17 palců. Zažitým paradigmatem je totiž pro scramblery spíše použít přední kolo o průměru 19", které má lepší jízdní vlastnosti na nezpevněném povrchu, nehledě na širší nabídku endurových pneumatik. Podobně je na tom podvozek, který má o modelu STR zdvih odpružení 120 milimetrů, přičemž 120 milimetrů má i scrambler.

Ten dodala japonská Kayaba a je plně nastavitelný, tudíž disponuje možností předpětí pružin, nastavení útlumu i odskoku kol. Kola budou v případě silničního modelu STR obuty do pneumatik Pirelli Angel, zřejmě modelu GT. Scrambler SCR bude z výroby obut do "chlupatějších" pneumatik Pirelli MT60RS.

Obě motorky jsou vybaveny brzdami Brembo. Vpředu jsou to dva kotouče a dva axiálně ukotvené dvoupístkové třmeny. Na zadním kole pak visí jednopístkový třmen. Brzdy má v područí ABS systém od Bosche. Bosch dodává také kompletní řídící jednotku motoru. Před jezdcem bude k dispozici 5-palcový LCD displej, který umožňuje napárovat mobilní telefon a skrze ovladač na řídítkách si v něm například menežovat muziku, nebo přijímat telefonní hovory.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Seiemmezzo bylo představeno na veletrhu EICMA již v roce 2019 a původně se dodávky k zákazníkům očekávaly již na jaře 2021. Novým a definitním termínem je konec října 2022, kdy budou k dostání u dovozce, u firmy MR43. Cena bude 192900,- Kč za silniční model STR a 199900,- Kč na scramblera SCR.