Před nedávnem jsme informovali o problémech zeleného týmu, který hodlá Kawasaki řešit diverzifikací výrobního portfolia od ostatních výrobců. Firma hodlá intenzivněji ustupovat od spalovacích motorů a chce mít 100% své produkce v roce 2035 elektrické, hybridní, nebo poháněné vodíkem. A aby nezůstalo jen u slov, ukázala i nějaký důkaz své snahy.

Popravdě, ona to není úplná novinka. Kawasaki o testování hybridního motocyklu informovala už na podzim loňského roku. Až tenkrát se strojem jezdili testovací jezdci, jakkoliv byl motocykl oblečen do starší kapoty motocyklu Ninja 300 a nebylo toho moc vidět. Nyní ale Kawasaki odhaluje i technické pozadí systému, které je dle očekávání složité, jak tušimická elektrárna. Jak to u prototypů bývá.

kev2

Fotografie odhalují to, co bylo řečeno před rokem. Maloobjemový dvouválcový motocykl má za válci umístěn 48-voltový elektromotor, který bude napojen přímo na převodovku. Tento motocykl nemá řadící páku a tak se zdá, že je na něm již uplatněn patent, který si Kawasaki přihlásila na začátku tohoto roku a který hovořil o robotizovaném řazení motocyklu.

kev3

Na druhou stranu se zdá, že po roce snahy není vidět na motocyklu moc práce navíc. Když srovnáme fotografie z listopadu 2020 a fotografiemi nynějšími, není vidět moc rozdílů. Vlastně je jen vidět že je elektromotor zakryt plechem a na motocyklu je implementována maska ze současné designové linie firmy. Takže se nabízí otázka, zda-li práce na stroji vůbec pokračují, nebo jestli není nynější prezentace pouze jakousi vějičkou, aby bylo vidět že Kawasaki nespí a něco se uvnitř děje.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY