Na počest okruhového závodníka Troye Baylisse se společnost Ducati rozhodla pro vytvoření modelu s jeho tématikou.

Troy Bayliss bude pamatován jako jeden z bohů motocyklového závodění.

dtb1

Za svých 12 let aktivního ježdění stihl pokořit nemálo rekordů a stanovit rekordy, které do dneška nikdo nepřekonal.

dtb6

Troy Bayliss začal v deseti letech s motokrosem. Později se vzdal závodění a dal se na učení lakýrníka v místním obchodu v Austrálii. V jeho zralých 26-ti letech si půjčil peníze a koupil si Kawasaki ZXR 750, se kterou vyhrál svůj první závod. Závodění ho znovu chytlo a tak začal svoji největší životní kariéru.

 

Troy je prvním člověkem, co ve stejné sezóně vyhrál závody MotoGP a WSBK.

dtb3

Vyhrál neuvěřitelných 52 závodů a 94 krát byl na stupních vítězů. Nejvíce závodů vyhrál ve WSBK seriálu.

dtb5

Za svá léta závodil především na motorkách Ducati, ale na začátku jeho kariéry závodil také na Suzuki a Kawasaki.

dtb2

Troy obohatil italskou značku Ducati o několik oslnivých závodů. Na počest toho navrhli právě tento exkluzivní model Panigale V2 Troy Bayliss.

dtb4

Druhý název edice je Ducati Panigale V2 Bayliss 1st Championship 20th Anniversary.

dtb11

Namísto čtyřválce vybrali dvouválec. Důvodem toho je, že Troy závodil pouze na dvouválcích. Proto se v Ducati rozhodli přiřadit této edici nejnovější Panigale V2.

Vnější design nese Troyovo výherní mistrovství z roku 2001. Design je graficky doplněn číslem 21, které se sluní po stranách, tak jako u závodní motorky.

dtb7

Panigale je pochopitelně v červené barvě, ale také zčásti v zelené a bílé pro zachování italské trikolory.

Na nádrži je vyobrazen autogram Troye a produkční číslo motocyklu.

dtb9

Je vybavena sportovními úchopy řídítek a karbonovým výfukem, sedlo je zdobeno Troyovým číslem 21 v bílé barvě, který představuje prostřední část italské vlajky.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

dtb10

Aby byla Panigale V2 ještě více speciálnější, tak se Ducati rozhodla vyměnit klasické Showa vidle za vidlice Ohlins NX30 vpředu a Ohlins TTX36 vzadu. Je také vybavena tlumičem řízením Ohlins a baterie je vyměněna za lithium iontovou. Motocykl je pouze jednomístný. Tento model je dokonce o 3 kg lehčí než klasická Panigale V2.