Paparazziové s dlouhými skly zřejmě tak dlouho vysedávali nad testovací dráhou v německém Hechlingenu, až se jim podařilo zachytit několik fotografií připravovaného největšího géesa.

A můžeme si podle nich leccos odvodit. A nebo ne, půjdeme po pořádku. Jak jsme psali na podzim 2019, BMW si registrovalo (mimo jiné) ochrannou známku M1300 GS. Dá se z toho odvodit, že se chystá novější motor a ta situace již nastává. Na zveřejněných fotografiích si můžeme všimnout, že mimo jinak umístěných světel a mezi nimi zřejmě radaru pro vzoru Ducati a KTM, připravované BMW R1300 GS má znatelně větší chladič. Ten je u prototypu chráněn plastovými prsíčky, která jsou součástí krytu nádrže.

Druhý fakt který zaujme je, že BMW na prototypu má kamufláž, kterou kryje válce - aby zabránila úniku designu motoru. Tato kamufláž ale zcela kryje celý válec i s hlavou. Logickou přesmyčkou nám ale nevychází, jak by měla být hlava válce chlazena. Motor BMW R 1250 má totiž na hlavách a válcích žebrování, které dle BMW má z 25% chladit motor vzduchem a o zbytek se postará voda. Pokud má prototyp BMW R1300 GS válce zcela zakryty kamufláží, válce zřejmě už vůbec nepotřebují chlazení vzduchem a o všechno se postará onen (znatelně větší) chladič chladící kapaliny.

Prototyp má zcela jiný výfukový systém, kdy pod motorem je větší katalytický systém a na bok je vytažená jen drobnější výfuková koncovka. Zaujmou také přední tlumiče, kde je telelever rameno umístěno jinde, aby měl chladící systém více místa.

Motocykl má zcela nový rám. BMW se snaží všímálky rozptýlit výrazným trubkovým podsedlovým rámem ve stříbrné barvě. Ale při detailním zkoumání je jasné, že je to pouhá atrapa. Nebo kryt, který má něco skrývat. A můžeme si ještě více zaspekulovat... když si BMW nechalo patentovat hybridní boxerový motor a o pár měsíců později si zapatentovalo nabíjení baterie hybridního motocyklu přes stojánek. Když se podíváme na přední část motoru, i ta je zcela jiná než má R1250 GS. Je tedy možné, že se BMW dívá hodně dopředu a nové R1300 GS, nebo ať se jmenuje jakkoliv, bude hybridní motocykl.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Tak jako tak, BMW má očividně před sebou ještě hodně práce. A je zřejmé, že tento prototyp není motocyklem roku 2022 a možná ani ne roku 2023.