BMW začíná čím dál tím více inklinovat k elektrifikovaným motocyklům. Z původního kategorického NE elektickým motocyklům se dostaly na trh elektrické skůtry. Vloni si BMW patentovalo elektricky poháněné přední kolo a letos si patentuje elektrický motor uvnitř boxerového motoru.
Na rozdíl od elektricky poháněného předního kola, elektromotor uvnitř motoru nebude autonomní. Bude napojen na klikovou hřídel a tudíž ke své činnosti bude potřebovat na benzín běžící motor. Sám elektromotor nepřidá stroji kdovíjak vysoké množství výkonu. Dá se předpokládat, že to bude kolem 20%. Může ale přidat ohromné množství kroutícího momentu a to klidně násobek standardního krouťáku, který dává spalovací motor.
Z Německého patentového úřadu se dostaly nákresy, které jsou jako je to obvyklé, značně zjednodušené. Na obrázku 1 je boxerový motor z boku, přičemž kolečko značí levý válec. Jako číslo 11 je označen elektromotor, který je skrze spojku s omezenou svorností připojen na klikový hřídel. Ten pohání spojku, která je schématicky pod číslem 13 a převodovku, kterou BMW schematicky označuje na spodku motoru, kde je aktuálně olejový management.
POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY |
Přítomnost elektrického motoru vylučuje přítomnost elektrického startéru, který již není potřeba.
Úvodní foto je jen ilustrační a znázorňuje hybridní prototyp X2 firmy Wunderlich.