Honda často chodí neprobádanými cestičkami. A nutno říci, že nezřídka ji to přináší úspěchy. Bude head-up display od Hondy jedním z nich?

Samsung Smart Display

Svou vizi head-up dispeje (HUD) již ukázal leckdo a spousta aplikací je dotažena do reálné podoby. Třeba již v roce 1937 ho ukázala německá Luftwafe ve spojení s gyroskopicky stabilizovaným kulometem na palubě stíhacího letadla. Do vojenských letadel se dostával v padesátých a šedesátých letech, do komerčních ledatel pak v letech sedmdesátých. V roce 1988 potom poprvé v automobilu značky Oldsmobile a v motocyklech... vlastně doposud nikdy. Honda to hodlá změnit.


 A samozřejmě nejenom Honda. Své představy mají i někteří výrobci helem, kteří chtějí HUD implementovat dovnitř helmy (BMW, Jarvis, Skully), nebo ho chtějí nabízet (a nabízejí) široké veřejnosti jako doplňek ke stávající helmě (Nuviz, BikeSystems, Digilens, SportVue). Doktoři těmto přídavným jednostranným zařízením predikují nedobrou budoucnost, vzhledem ke zkušenostem s brýlem Google glass, kdy si uživatelé stěžovali na bolest hlavy a očí.

Nuviz

BikeHUD - BikeSystem

Digilens - BMW

Proto Honda chce implementovat stejný systém jaké mají automobily, tudíž promítat obraz na akrylátovou destičku poblíž zorného pole řidiče. Na destičku bude obraz promítán skrze čočku, nebo asférické zrcadlo, což má za úkol dostat obraz virtuálně několik metrů před motocykl, aby pilot nemusel na údaje zaostřovat. Výhoda je jasná - stejně jako u automobilů zabírají obraz obě oči a proto nedochází k jednostranné oční zátěži.

Honda prezentovala záměr zatím jako schéma s avizovanou možností na HUD promítat rychlost motocyklu. K realizaci je ještě kousek času a v dnešní době 4K LCD to nebude pouze tak málo.  Jako je to u mnoha automobilů se na HUD bude promítat celá plejáda údajů.