Nová Aprilia RSV4 je, jakožto vlajková loď značky, v hledáčku velkého množství fanoušků. S rokem 2021 musela reagovat na přísnější emisní normu Euro 5, která má často za následek snížení výkonu motoru z důvodu přísnějších emisí. A z důvodz většího množství katalyzátorů.

Na tento fakt Aprilia reagovala tak, že nehodlá s novým modelem přinést zákazníkům nižší výkon. A proto zvětšila objem motoru z původních 1077 kubíků na 1099. Tradiční motor V4 s úhlem sevření válců 65° má DOHC rozvod, čtyři vačky a 16 ventilů. I přes přísnější výfukový systém nabízí zákazníkům 217 koní výkonu (stejně jako měla loňská RSV4 1100 Factory) a podle Aprilie přinese vyšší objem válců vyšší kroutící moment.

Po straně elektroniky se ve stroji objevila nová řídící jednotka Marelli 11MP s integrovanou šestiosou měřící jednotkou, která vedle jízdních režimů a systému Ride-by-wire menežuje kompletní balíček funkcí Aprilia APRC. Obsahuje novou víceúrovňovou kontrolu brždění motorem a celkem šest jízdních režimů. Tři z nich jsou pro závodní účely a jeden ze závodních je zcela uživatelsky definovatelný.

Rám a šasi doznává také změn. Na prvním místě je nová kyvná vidlice, která je lehčí a tudíž je na zadním kole méně neodpružených hmot. Nová je i kapotáž, která v nové RSV4 sladí jednotnou designovou linku s nedávno vydaným supersportem Aprilia RS 660. Tu tradičně charakterizují tři světla vpředu, která jsou kompletně LED, jako má RS 660. Kapotáž je dvojitá a uvnitř sebe umně schovává aerodynamické přítlačné prvky vedoucí k větší stabilitě při vysokých rychlostech. Také chlazení, které je oproti minulému ročníku vylepšeno. Měl by to pocítit i jezdec, protože u modelu 2021 je horký vzduch od chladičů více odváděn od těla jezdce.

Nová je i nádrž, sedačka i přístrojový barevný LCD panel. Ten má větší úhlopříčku a nabízí jezdci větší množství informací, aniž by mezi nimi musel listovat.

RSV4 přichází tradičně ve dvou variantách. Jednak je to RSV4, pak je to lépe vybavený model RSV4 Factory. Factory je vybavena kovanými hliníkovými koly, elektronicky řízeným podvozkem Öhlins se systémem Smart EC 2.0 a také vpředu brzdovými třmeny Brembo Stylema.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

V podobném duchu změn i úprav se nese i nové Tuono. To přijde také v obdobně vybavených dvou verzích. Jen motoricky slabších. Nové Tuono by mělo dávat výkon 175 koní a 121 Nm kroutícího momentu. Mimo výše uvedené změny šasi má nové Tuono o něco vyšší řídítka a ještě uvolněnější jízdní pozici než loňský model. Kapotáž také ukrývá integrované winglety a proto bude zajištěna vyšší stabilita za vyšších rychlostí.

Ceny nových Aprilií RSV4 a Tuona nebyly ještě ohlášeny.