Nové barevné kombinace, změny ve výkonu a v hmotnosti. Pro rok 2020 má Himalayan mnoho drobných změn.

Motocykly Royal Enfield již nejsou v naší zemi takovou raritou jakou kdysi bývaly. Na to, že se jedná o jednu z nejstarších světových značek a největšího výrobce 350+ motocyklů světa, jich u nás ale stále jezdí pomálu. Himalayan ovšem uchvátil nejedno srdce našincovo, právě pro kombinaci klasiky, cestovního potenciálu a vidiny dobrodružství na nezpevněných komunikacích. A nejenom u nás a proto výrobce updatuje model aby splňoval emisní normu Euro 5, kterou budou muset již od příštího roku splňovat všechny motocykly.

Hliníkový, vzduchem chlazený jednoválec o objemu 411 kubíků není žádný střelec a implementace přísnějších emisních podmínek se projevila na jeho sníženém výkonu. Naštěstí, pokles o 0,2 koňských sil je pokles sotva znatelný. Stroj jako takový vypadá téměř identicky. Přísnější katalyzátory a nový systém ABS se podepsal na vyšší hmotnosti, která šla nahoru o 5 kilogramů, na výslednou hodnotu 199. Motor poskytuje výkon 24,3 koní při 6500 otáčkách. Kroutící moment zůstal identický a vrcholí na hodnotě 32 Nm při 4000 otáčkách.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Nové ABS disponuje enduro režimem, který umožňuje vypnout protiblokovací funkci pouze na zadním kole. Jiný ABS systém také stojí za lepšími brzdnými výkony a motocykl je nyní chopen zastavit na kratší dráze. Jako drobnost je možné zmínit i inovovaný boční stojan a možnost zapnutí výstražných blinkrů. Kolekce barev se rozšiřuje o další tři barevné kombinace.