Úsvit nové řady motocyklů Aprilia s dvouválcovým řadovým motorem o objem 660 kubíků odhalil i další, třetí model stroje této koncepce.

Prvně, je to Aprilia RS660, středněobjemový supersport, se kterým chce Aprilia dobýt srdce sportovně založených jezdců. Za druhé, Aprilia Tuono 660 - nahatý motocykl s drobnou kapotáží kolem masky světel, po vzoru velikého Tuona 1100. Tuono se zvýšenými řídítky a vzpřímenější jízdní pozicí má přinést v roce 2020 větší autenticitu každodenní jízdy. A do třetice, Aprilia na veletrhu EICMA poodhalila fragmenty budoucího cestovního endura.

Žádná tisková konference, žádný hype, žádné lákání fanoušků. Budoucí Tuareg byl umně schován v prosklené skříni, která zásadním způsoben neulehčovala focení. Obalen džunglí umělých květin a listů, aby bylo vidět jen to, co Aprilia chce nechat vidět. Ačkoliv by se budoucí cestovní enduro mohlo jmenovat Caponord 660, vzhledem k aktuálnímu návratu veřejnosti do stupaček a adventure ježdění je zřejmé, že se bude jmenovat Tuareg. Což také dokládá zachycená část nápisu na podsedlovém plastu.

Zdá se, že s Tuaregem bude mít Aprilia mnohem víc práce, než má s Tuonem. Podle prvotních odhadů, společných komponent je velmi málo. Mohl by to být pouze motor a kyvná vidlice. RS660 a Tuono 660 má hliníkový rám. Tuareg ho bude mít ocelový, příhradový, včetně příhradového podsedlového rámu.

Bezdušová kola s dráty do stran byla obuta do pneumatik Michelin Anakee Wild, což má napovídat adventure apetitu motocyklu. Přední kolo bude bržděno dvojicí pevných kotoučů a dvěma plovoucími axiálně ukotvenými dvoupístkovými třmeny Brembo, podobnými jaké používá Yamaha Ténéré 700. Zadní kolo bude bržděno jednopístkovým plovoucím třmenem stejné značky. Kola by měla být o průměru 21 a 18 palců, jak se pro pořádné adventure enduro sluší.

Motor dává v podobě RS660 90 koňských sil. Nakolik se tuto hodnotu podaří Aprilii zachovat lze nyní těžko odhadovat. Zažitá praxe je taková, že pro cestovněji laděné stroje je výkon vždy o něco snížen, aby se prodloužily servisní intervaly a/nebo zvýšila trvanlivost motoru. V případě Tuaregu 660 bych odhadl, že by mohl mít motor výkon kolem 85 koní.

Podvozek je velikou neznámou. Aprilia a celý koncern Piaggio má ale v poslední době velmi dobré vztahy s japonským výrobcem Kayaba a tudíž tato značka by se mohla v novém Tuaregu ukázat.

Datum příchodu nového Tuarega je těžké předpovídat. Prozatím se můžeme držet toho, že nový Tuareg 660 by mohl být modelem jara 2021 a ve finální podobě by mohl být ukázán na EICMA 2020.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY