Název článku není až tak úplně od věci. Nový Challenger si totiž zcela nepokrytě bere design z největšího konkurenta - Harley Davidson Road Glide, zejména co se pohledu z profilu týče.

Indian popisuje svůj Challenger jako nejvýkonnější a nejlépe vybavený bagger na trhu. K motoru o objemu 1769 ccm se vyjádřil viceprezident Indian Motorcycle Reid Wilson:


"Indian Challenger nabízí novou úroveň výkonu, pro jezdce, kteří chápou, že drobné detaily vytváří ohromné rozdíly. Při konstrukci Challengera, naše každá myšlenka směřovala k tomu, že nechceme nechat kámen na kameni a zákazníkům dodat bagger, který překračuje všechny standardy. Ve výkonu, ovladatelnosti, komfortu a v technologiích."

Motor PowerPlus, vodou chlazený V-twin poskytuje maximální výkon 122 koní a 178 Nm maximálního kroutícího momentu. Indian tento motor velmi intenzivně testoval. Jeho kořeny pocházejí u firmy Victory, která ho vyvíjela ještě než ji Polaris (majitel značky Indian) koupil a zlikvidoval. V laboratořích naběhal 1,6 milionu kilometrů a dalších 400 tisíc během testování v reálném provozu. Fakticky je tento motor instalován i v modelu Chieftain, ale pro Challenger mu byl zvýšen objem, zvýšením zdvihu pístů. Chieftain má zdvih 103 mm, kdežto Challenger 108 mm. Veliký objem motoru dává nejvyšší kroutící moment již ve 3800 otáčkách. Řídící elektronika motoru nabízí tři jízdní režimy, Rain, Standard a Sport. Motor je standardně vybaven vypínáním vstřikování do zadního válce v režimu stojícího stroje - aby se hůře chlazený zadní válec nepřehříval. Motor je sice vodou chlazený, ale tuto funkci si Indian ponechal ze svých dřívějších, vzduchem chlazených motorů.

Podvozek tvoří přední USD vidlice a zadní, hydraulicky stavitelný monoshock značky FOX. Indian tvrdí, že zcela nový hliníkový rám stojí za nízkou hmotností, výbornou manévrovatelností a vysokou stabilitou motocyklu i za vysokých rychlostí. Celý Challenger je sice o 3,5 kilogramu těžší než Chieftain, ale lepší rozložení hmotnosti díky hliníkovému rámu stojí za snažší ovladatelností motocyklu. Ta vychází i z cca 2 cm vyšší sedačky, kdy není jezdec v motocyklu tolik utopen. Ten má všeobecně více místa, protože třeba oproti Chieftainu je pozice řidiče také o zhruba 2 centimetry posunuta dozadu. Jezdec má tak více prostoru a stroj více rozložitosti. Bezpečí a stabilitu přinášejí i brzdy Brembo M4.34 a standardně obouvané pneumatiky Metzeler Cruisetec.

Na straně elektronické výbavy nesmí chybět tempomat, pro pohodlnou jízdu na dlouhé vzdálenosti. Noční jízdy prozáří LED světla a pohodlí jezdce přináší také bezklíčkové zapalování a rozložité vodotěsné kufry o objemu 68 litrů, které se odemykají skrze centrální zamykání, jako u automobilu. Rozložitý bagger je vybaven technologií Smart Lean Technology, což je firemní název náklonového ABS od firmy Bosch. Šestiosá IMU Bosch dodává celý balíček funkcí, od ABS, po kontrolu trakce a systém lauch control. Tyto funkce se dají ovládat skrze firemní infotainment pomocí rozměrného dotykového LCD. Ten nabízí i navigační systém, vedle bluetooth pro připojení vašeho mobilního telefonu. Celý kokpit je krytý větrným štítkem, který je elektricky výškově nastavitelný. Štítek dodává jezdci klid, aby si mohl vychutnat muziku ze dvou 100-wattových reproduktorů.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Indian Challenger přijde ve standardním barevném pojetí a také v temně černém Dark Horse, jak je u této firmy zvykem. Firma se chlubí, že celý stroj je Made in USA. Montován je ve státě Iova a motor se montuje ve Wisconsinu.