Německý patent BMW ukazuje, že BMW pracuje na elektricky přeplňovaném superbike S1000R.

Elektricky poháněný kompresor by měl menší dopady na výkon, než konvenční turbodmychadlo. Stejně tak by bylo možné lépe kontrolovat přísun vzduchu nad sací ventily. Elektricky poháněný kompresor by neměl turboefekt a tak by se pořádná porce výkonu mohla dostavovat již ve velmi nízkých otáčkách, protože by se kompresor točil na základě příkazu řídící jednotky Což je zásadní rozdíl, třeba oproti kompresorem přeplňované Kawasaki H2, která má kompresor poháněný převody od motoru a jeho otáčky jsou závislé na otáčkách motoru.

Jednoduchá kresba z patentového úřadu ukazuje elektrický motor (24), který pohání kompresor (28), cestou se ke vzduchu dostává palivo ze vstřikovače (18) a směs se dostává do spalovací komory (11). Přeplňování nezvýší jen výkon, ale také kroutící moment, v celém rozsahu otáček motoru. A samozřejmě něco za něco. Více vzduchu do motoru znamená i vyšší přísun paliva, aby byl zachován stechiometrický palivový poměr. Vyšší výkon se do jisté míry odrazí na vyšší spotřebě paliva.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Kdy se dočkáme přeplňované S1000RR? Těžko říci. BMW si patentuje veliké množství myšlenek, přičemž jen část z nich se dostane do praxe.