Během čtvrtletní zprávy o stavu hospodaření Harley Davidsonu se trochu rozpovídal její CEO Matt Levatich a potvrdil...

...že se HD snaží uvést do výroby středně objemové motocykly. 90% všech světových prodejů motocyklů tvoří stroje o objemu do 300 kubíků. Harley Davidson jde v krocích Daimleru, který zdevalvoval třícípou hvězdu na prodejce přeznačených Renaultů. Podobným směrem se ubírá i Harley Davidson, jehož manažeři zřejmě nejsou odměňováni podle množství vydělaných peněz, ale podle množství prodaných motocyklů. Nedá se nijak jinak vysvětlit jejich počínání směřující k vývoji a výrobě modelu Street 250, který by chtěli uvést na trh v roce 2020.

Skica Harley Davidson Street 250 - Indianautosblog

Street 250 by si měl zachovat motor typu V-twin, vodou chlazený s šestistupňovou převodovkou. Standardní výbavou by mělo být dvoukanálové ABS a ... a dál nic, aby byla zachována co nejnižší cena. Otázkou je, jestli se výroba bude odehrávat v režii HD v současné továrně ve městě Bawal, nebo jestli HD pověří výrobou nějakého externího partnera. Prozatím se proslýchá, že by se o zakázku na výrobu malých Harlejů měla ucházet indická společnost Bajaj, která v podobném duchu již spolupracuje s KTM. Bajaj má kapacity a know how, jak vyrábět malé motocykly ve velikých objemech a o to předně HD jde - strojů produkovat hodně, za malé peníze.

Prodej maloobjemových motocyklů z Asijské produkce je pro zavedené výrobce velmi ziskovou záležitostí. Nákladová cena takové KTM Duke 390 je v přepočtu kolem 60 tis. Kč a KTM ho nabízí v maloobchodě za více než dvojnásobek. U Harley Davidsonu tomu bude podobně a zřejmě budou nůžky mezi pořizovací a prodejní cenou ještě více rozevřené.

 

 

Harley Davidson Streetfighter 975 (2020)

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

2020 je taktéž rok, kdy by HD chtěl uvést na trh dlouho očekávaný Streetfighter a veliké cestovní enduro Pan America 1250 (úvodní fotografie). U nich Matt Levatich prohlásil, že přijdou na trh za méně než 6 čtvrtletí, což by odpovídalo podzimu roku 2020.