Historie se opakuje, i v případě MV Agusty. Tak nějak to vypadá, že si značku investoři přehazují jako horký brambor. V jednu chvíli patří Rusům, pak mají o ni zájem Číňané, aby nakonec skončila v Rakousku. Nyní se opět vrací do fondů rodiny Sardarovových.

KTM, respektive její mateřská společnost Pierer Mobility, vstoupila do MV Agusty v listopadu 2022, koupí 25,1-procentního podílu. Na jaře 2024 přikoupila dalších 25% a s celkovým podílem 50,1% se stala majoritním vlastníkem.mvlex3Vzhledem k tomu že je celá skupina Pierer Mobility v existenčních problémech a aktuálně se nachází v procesu administrativní restrukturalizace, bylo již na konci listopadu 2024 oznámeno, že MV Agusta přestává být její strategickou investicí. Což zjednodušeně znamenalo, že Pierer Mobility oznámila, že je MV Agusta na prodej.

mvlex4Dnes Pierer Mobility oznámil, že došlo dohodě s někdejším majoritním vlastníkem MV Agusty Timurem Sardarovem, že za "středně vysoké desítky milionů €" se MV Agusta navrátí do jeho rukou. MV Agustu přitom přebírá v lepším stavu, než ji přebírala KTM. Za rok 2024 šly prodeje MV Agusty nahoru o 116% a prodalo se 4000 motocyklů. MV Agusta také v roce 2024 zvýšila počet dealerů a servisních center z 219 na 270.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

"Středně vysoké desítky milionů €" je hodně neurčitý údaj, ale dá se odhadovat, že Sardarov nakupuje levněji než prodal. Kupní cena MV Agusty nebyla nikdy oznámena, ale dalo se vydloubat z ukazatelů EBITDA, že za prvních 25% MV Agusty zaplatila Pierer Mobility 43 milionů €. Cena 50,1% MV Agusty tak mohla být cca 80-90 milionů €, což by cca odpovídalo dřívějším spekulacím, které odhadovaly cenu 90 milionů.