Made in USA nezní úplně levně. Tím spíš, když každý nový výrobce elektrických motorek kráčí po schodech z mrtvol těch předchozích. Ať je to Alta, Sondors, Lima, nebo třeba Cake, všichni tito výrobci skončili u nenaplněných slibů. Přesto se stále objevují noví a noví průkopníci.

Dust Moto Made in USA současně vypadá jako klasický přístup moderních mileniálských projektů. Vytvoří se prototyp, udělá se pár desítek předobjednávek aby to vypadalo že je o stroj enormní zájem a poté se hledá strategický investor, který by o projektu nalil (a zpuchnul) o pár desítek mega.

dus6

Model_1 se má vyrábět v továrně firmy Bloom and Newlab v Detroitu. Dust Moto tak zřejmě bude mířit zejména na americké patrioty, se sloganem "Designed, assembled, made in America".

dus4

Tak nějak podobně vypadá i první model Dust Moto, s příznačným názvem Model_1. Ten prvoplánovitě nehodlá z trůnu sundat aktuálního krále, kterým je Stark Varg.

dus1

Model_1 je koncipován jako 90% bike. Tedy taková menší motokrosová motorka, či naopak, něco jako větší pitbajk. S váhou 100 kilogramů přitom není 35 koní výkonu a 500 Nm točivého momentu úplně málo a dokážeme si představit, že to bude dost svižné svezení.

dus3

Tomu napomůžou přední tlumiče WP o zdvihu 260 a zadní Kayaba o zdvihu 275 milimetrů. A hlavně rozměry, které definuje pouze 19-palcové přední kolo. Zadní kolo bude volitelné mezi motokrosovým rozměrem 19 a endurovým rozměrem 18 palců.

dus2

Model_1 tedy nejde proti Starku výkonem, zpracováním, výbavou ani výdrží. Jeho baterie má kapacitu 3,5 kWh, což vystačí tak na 30-40 minut kroužení na MX trati.

dus5

Hodlá bodovat zejména cenou, která se (v závislosti na způsobu objednávky) pohybuje v přepočtu od cca 220 do 250 tis. Kč. Což je o nějakých cca 100 tis. Kč méně než stojí nejlevnější verze Starku Varg.

Zásadním údajem je dostupnost. Ta se v případě Modelu_1 očekává až v létě 2025, což je optikou výše uvedených zkrachovalých výrobců elektromotorek jako by to nebylo nikdy.