Více než pětinásobně hodlá KTM navýšit prodeje motocyklů MV Agusta. V předstihu dokončila převzetí italské značky a v italské továrně ve Varese připravuje instalaci nové výrobní linky.

Ještě ani neuschnul inkoust na podpisu prodejny jedné továrny ve Varese (Husqvarna) a KTM, tedy přesněji koncernu Pierer Mobility Group, padá do klína další, ve stejném městě. Nyní značky MV Agusta. Oproti Husqvarně, kterou KTM v podstatě zlikvidovala, MV Agustu si hodlá ponechat a investovat, s cílem prodeje 10000 kusů motocyklů ročně.

kmv1

Pierer Mobility koupil dalších 25,1% MV Agusty a stává se majoritním vlastníkem MV Agusty. Hubert Trunkenpolz plně přebírá otěže generálního ředitele a Timur Sardarov, vlastnící 49,9% firmy se přesouvá na pozici místopředsedy CEO, ambasadora značky a konzultanta. Hubert Trunenpolz je synovec jednoho ze zakladatelů značky KTM Johanna Trunkenpolze, který v roce 1951 pojmenoval firmu KTM - Kraftfahrzeug Trunkenpolz Mattighofen.

kmv3

Rodina Timura Sardarova zůstává silně interesována do činnosti MV Agusty. Sám Timur Sardarov k tomu prohlásil:

MV Agusta ztělesňuje vášeň a jedinečný smysl pro romantiku, který mě, ostříleného podnikatele, uchvátil od prvního dne. Osobní výzva vyvést společnost z krize a nasměrovat ji k úspěchu prostřednictvím inovativních obchodních strategií, expanze týmu a vývoje nových produktů byla překonána. Je pro mě ctí hrát roli při utváření odkazu MV Agusty. Za posledních pět let jsme se jak společnost, tak já výrazně vyvinuli. Náš společný růst je důkazem transformační cesty, kterou jsme sdíleli. Čas strávený s MV Agustou byl klíčovou kapitolou mého života, naplněnou vzájemnými radostmi a výzvami. Vzhledem k tomu, že i nadále působím jako oddaný místopředseda, jsem odhodlán podporovat společnost a její trvalý úspěch.

kmv2

Vedle nutné změny v managementu má KTM s MV Agustou veliké plány. Vedle již rozjetých činností vedoucích k distribuci značky v již zavedných showroomech KTM, které se již podařilo realizovat v USA, Japonsku, Austrálii a ve Španělsku, KTM hodlá navýšit výrobu této značky až na 10000 motocyklů za rok. Pro značku by to měla být veliká vzpruha a na rovinu, bez vstupu Pierer Mobility by čelila neodvatnému bankrotu. MV Agusta se byla schopna držet těsně nad vodou ještě tak v roce 2015, kdy prodávala 6500 motocyklů ročně. Od té doby to bylo rok od roku méně a krize vyvrcholila v loňském roce, kdy značka prodala méně než 1900 strojů. Firma sice rok co rok představovala různé restrukturalizační plány a strategie, ty se ale nedařilo plnit a byly to spíše jen sny, než aby odrážely realitu.

Připravované cestovní endura Lucky Explorer 5.5 a 9.5 nepřišly včas a MV Agusta nedokázala přetavit celých 15 tisíc předobjednávek na model 9.5 v komerční úspěch.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Nová montážní linka s 28 pracovišti pomůže značce více než zpětinásobit výrobní kapacity a se sílou marketingu KTM, prodejní a servisní sítí by se mohl tento plán směle uskutečnit. KTM si chce značku MV Agusta ponechat, chce ponechat výrobu v Itálii a navýšit počet zaměstnanců v továrně v italském Varese.