Přes dlouhou dobu dodání neutichá zájem o Buellův Super Cruiser. A objednávky se jen hrnou. Aktuálně eviduje Buell objednávky za 2,5 miliardy korun (120 milionů dolarů). Stroj by měl přijít k zákazníkům až v roce 2025.

Značka Buell a její někdejší majitel Erik Buell vždy zdvihali vášně veřejnosti pro neotřelý design a unikátní technologická řešení. Zkusme jen připomenout - specifický brzdový kotouč na předním kole, který definuje základní markant značky, či třeba palivo v rámu motocyklu a olejová náplň v kyvné vidlici... vlastnictví Buellu s sebou vždy neslo něco speciálního.

Bohužel je člověk tvor průměrný a průměrnost většinou vyžaduje i od věcí kolem sebe. A Buella si zejména proto kupovalo tak málo individuí, že sešel na úbytě. S velikou pompou ho nejdříve odkoupil Harley Davidson, aby ho po několika letech zlikvidoval, odstavil, ukončil a sešrotoval úplně. Erik Buell se nevzdal a začal od píky. Založil společnost EBR, které se ovšem také nedařilo. A proto za 25 milionů dolarů bylo 49% EBR prodáno indické Hero, která chtěla pod značkou Buell prodávat specifické maloobjemové stroje. Značku BUELL ovšem stále držel v rukou Harley Davidson, takže se celý záměr vůbec nepodařil.

EBR šla tedy znovu do likvidace. Správu nad ní získala investiční společnost Liquid Assets, které se podařilo od Harley Davidsonu značku BUELL koupit a která se rozhodla výrobu rozjet odznovu. Novodobému Buellu se podařilo rozjet výrobu sportovního Hammerheadu, navázat spolupráci s Roland Sands Design, který navrhl Super Cruiser a připravuje se na výrobu "cestovního endura" Super Touring. A právě Super Cruiser z ruky Rolanda Sandse dělá díru do světa. Možná právě proto, že se Roland Sands nesnažil být až tak extravagantní, jako Buell vždy byl.

Silueta vychází z cruiseru H-D s označením FXR, ale výkon by měl překonat vše, na co jsme doposud byli zvyklí. Motor Rotax, který se montuje do superbiku Buell poskytuje výkon 185 koní a pro Super Cruiser by měl být umravněn na koní 175. Což je stále krásné číslo, zejména když by měl Super Cruiser vážit i s palivem kolem 210 kilogramů. Tyto hodnoty, superbike stroj se vzhledem cruiseru, zřejmě natolik oslovily veřejnost, že se od ní podařilo vybrat tak ohromné množství objednávek, které v současnosti znamenají objem více než 120 milionů dolarů.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Sázka na klasický design tedy očividně vychází a pro Buell by to mohlo po mnoha letech paběrkování konečně znamenat konkrétní vzpruhu, která by mohla vést k cíli nabízet v roce 2024 zamýšlených 10 modelů motocyklů pod značkou Buell.