Harley Davidson připravuje dva nové modely motocyklů rodiny CVO, které budou osazeny inovovaným motorem s vyšším objemem a zřejmě i systém variabilního časování ventilů.

Vývoj spěje k čím dál tím vyšším objemům motorů. Zatímco KTM se už ani netají faktem že staví motor o objemu 1390 ccm a BMW hovoří o čtrnáctistovkovém GS, Harley Davidson ve světle trendů navyšuje objem válců svého motoru Milwaukee Eight. Nové označení 121 na airboxu implikuje objem 1982 ccm, coby přepočet z krychlových palců. Na druhou stranu, již v lednu 2020 ukázal HD obrázek s motorem Milwaukee Eight Power Plus s nápisem 131. Tedy 131 krychlových palců, což dělá objem 2147 ccm. Takže by nynějších 1982 kubíků nebylo až tak nic moc překvapivého.

Zajímavějším údajem je ovšem nenápadný nápis na bočním víčku motoru, kde je napsáno VVT. Což by znamenalo, že by moto mohl být vybaven variabilním časováním motoru. O této aktualitě se hromadně rozepsala světová média, protože VVT je aktuálně moderní vlastnost, kterou implementují výrobci skrze celý motocyklový sektor, včetně třeba BMW, které ho chce osadit i do jednoválcové třístovky. Tato funkce má za úkol snížit emise, spotřebu a současně posílit točivý moment v nižších otáčkách a HD ji již implementoval v rámci svého nového motoru Revolution Max.

Podrobnou studií jediné fotografie, která byla zřejmě nějakým způsobem pořízena na montážní lince HD se nám ovšem zdá, že nápis VVT by mohl být jen odrazem čehosi v bočním víčku. A potom by byla tato informace jen drobnou novinářskou kachničkou. Na druhou stranu znalému oku neunikne, že boční víčko je zcela jiné, než jsou u standardních modelů 2023 a směrem dopředu je trochu prodloužené. Takže se pod ním skrývá cosi jiného a možná právě systém variabilního časování ventilů.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Pod víčkem se totiž ukrývá centrální vačka, která přes tyčky rozvodem OHV zdvihá ventily na vrchu hlav. A je možné že nové víčko těchto rozvodů je právě z důvodu implemetace VVT systému odlišné.