Harley Davidson oznámil, že prodeje jeho elektrifikované prvotiny jsou na bodu mrazu. Do toho se u prodaných kusů objevily anomálie, které mohou poškodit baterii.

K dokreslení celkové situace napomáhají zprávy z Wall Street Journalu a agentur Reuters a Bloomberg. Potom informace přímo od HD, ohledně aktuálních problémů stroje. Zásadním problémem je, že pro věrnou komunitu je Livewire strojem, který jim vůbec nejde skrze mysl. Do jisté míry se k tomuto staví i současní dealeři, kteří prodeje Livewire nijak nepodporují. Livewire jim totiž přináší vysoké počáteční náklady, protože prodejna musí disponovat nabíjecí stanicí a personál musí projít náročným a drahým školením.

Motocyklová veřejnost se dívá na stroj skrze prsty. Livewire je podle nich všechno jiné, než motocykl značky, která dává intenzivní zpětnou vazbu k řidiči a tudíž potřebnou porci zábavy. Tento názor se promítá i do cílové skupiny zákazníků - mladých geeků, kteří hledají styl moderní doby. Vlastnit Harley Davidson totiž znamená příslušet do určité komunity podobně postižených osob, která ale dává nepokrytě najevo, že Livewire do jejich řad nepatří. Kdyby tak bylo na nádrži napsáno cokoliv jiného, tak ještě možná. HD může nyní jen litovat, že opustil své předchozí značky, jako třeba Buell, jež by mohl pro svou prvotinu použít. Jiná privátní značka by mohla odnést břímě negativ a za pár těžkých let by HD mohl uvést elektrický motocykl pod svou značkou.

Nízké projede ovšem nejsou jediným problémem. Každý motocykl, zejména pokud je to revoluční model, se potýká s problémy s nevyladěnou technologií. Ačkoliv HD použil know-how zlikvidované Alta Motors, sama Alta prováděla v managementu neustálý vývoj. A ladila své motocykly k dokonalosti. Tento vývoj musí projít i u HD a nynější trabl spočívá v nevyladěném nabíjecím managementu motocyklu, pokud ho nabíjíte nízkým proudem a napětím pomocí AC proudu. Motocykl má zabudovaný AC/DC měnič a problém je právě v tomto měniči.

 

Pro tento moment doporučuje HD nabíjet motocykl pouze přes specializovanou DC nabíječku a nenabíjet z domácí zásuvky. Což může přinést nemalému procentu uživatelů veliké problémy, protože DC nabíječka nestojí na každém rohu a rozhodně ne u jejich domu.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Celý problém by měl být ale řešitelný optimalizací firmware nabíjecího managementu, na kterém Harley Davidson pracuje. A současně pracuje na vhodném cílení motocyklu, aby si s sebou Livewire nenesl punc nepraktického motocyklu. Tiskové agentury hovoří o zastavení výroby. Výroba ale zastavena nebyla. Faktem ale je, že HD zvolnil tempo výroby, aby se mu na skladech Livewire přespříliš nehromadily.

Že se Livewire nebude prodávat? Opak je pravdou. Livewire má nesporné výhody a užitnou hodnotu. A Harley Davidson má solidně fungující marketing a dost peněz, aby postupnými kroky veřejnost o své novince přesvědčil. A i dostatek času. Livewire není pro HD klíčovým motocyklem, na kterým by firma stála a padala, jako je třeba Energica. Dokáže marketingové oddělení dostatečně intenzivně živit pomocí prodeje konvenčních motocyklů.