Nové barevné kombinace, změny ve výkonu a v hmotnosti. Pro rok 2020 má Himalayan mnoho drobných změn.
Motocykly Royal Enfield již nejsou v naší zemi takovou raritou jakou kdysi bývaly. Na to, že se jedná o jednu z nejstarších světových značek a největšího výrobce 350+ motocyklů světa, jich u nás ale stále jezdí pomálu. Himalayan ovšem uchvátil nejedno srdce našincovo, právě pro kombinaci klasiky, cestovního potenciálu a vidiny dobrodružství na nezpevněných komunikacích. A nejenom u nás a proto výrobce updatuje model aby splňoval emisní normu Euro 5, kterou budou muset již od příštího roku splňovat všechny motocykly.
Hliníkový, vzduchem chlazený jednoválec o objemu 411 kubíků není žádný střelec a implementace přísnějších emisních podmínek se projevila na jeho sníženém výkonu. Naštěstí, pokles o 0,2 koňských sil je pokles sotva znatelný. Stroj jako takový vypadá téměř identicky. Přísnější katalyzátory a nový systém ABS se podepsal na vyšší hmotnosti, která šla nahoru o 5 kilogramů, na výslednou hodnotu 199. Motor poskytuje výkon 24,3 koní při 6500 otáčkách. Kroutící moment zůstal identický a vrcholí na hodnotě 32 Nm při 4000 otáčkách.
POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY |
Nové ABS disponuje enduro režimem, který umožňuje vypnout protiblokovací funkci pouze na zadním kole. Jiný ABS systém také stojí za lepšími brzdnými výkony a motocykl je nyní chopen zastavit na kratší dráze. Jako drobnost je možné zmínit i inovovaný boční stojan a možnost zapnutí výstražných blinkrů. Kolekce barev se rozšiřuje o další tři barevné kombinace.