Veřejnost již delší dobu čeká na Benelli TRK 800, která byla odložena na dobu než dostane silnější motor. Mezitím jí ale Benelli připravila náhradní řešení ve formě TRK 702, která se v některých ohledech vyrovná prototypu osmistovky, který byl ukázán na veletrhu EICMA 2022.
Na EICMA 2022 byla totiž vedle osmistovky ukázána také zcela nová sedmistovka, která se veřejnosti představuje hned ve dvou variantách. Sedmistovka měla přijít na trh již na jaře, ovšem nespecifikované kvalitativní problémy v motoru zapříčinily pozdržení prodeje, než výrobce tyto trable vyřešil technickým updatem. Ten je již proveden a první stroje se již dostávají k dealerům.
V rámu motocyklu bije dvouválcové srdce o objemu 698 ccm, jehož písty duní v pravidelném rytmu díky klikové hřídeli otočené o 180°. Hlavy hostí dvě vačky, čtyři, respektive osm ventilů a motor poskytuje maximální výkon 70 koní při 8000 otáčkách. A točivý moment 70 Nm při 6000 otáčkách. Oba modely motocyklu budou prodávány taktéž v uškrcené verzi 35 kW.
Motor je zastavěn v příhradovém ocelovém trubkovém rámu, který je postaven na předních 50-milimetrových tlumičích o zdvihu odpružení 140 milimetrů a zadním tlumiči o zdvihu 45 milimetrů, což při délce kyvné vidlice dělá zdvih kola 168 milimetrů. Parametry podvozku poměrně jasně napovídají, že TRK 702 nebude nijak potentním cestovním endurem a mimo asfalt s ním půjde jen velmi obezřetně.
O to lépe by se měla cítit na asfaltu, i díky 320-milimetrovým předním kotoučům a čtyřpístkovým radiálním brzdičům. Ty jsou na litých kolech o průměru 17 palců, s pneumatikami o šířce 120 a 160 milimetrů. Model 702X je osazen vyplétanými koly, přičemž to přední má průměr 19 palců a pneumatiky má o šířce 110 a 150 milimetrů. Větší přední kolo a větší enduro potenciál jde u 702X také ruku v ruce s jinými brzdami, které jsou v tomto případě jen dvoupístkové a také axiálně ukotvené. Z výroby by měla být 702X obuta do pneumatik Pirelli Scorpion Rally STR. Model 702X bude mít také o malinko vyšší offroad potenciál i proto, že zadní tlumič má o 5 milimetrů delší dráhu, což značí cca 173 milimetrů na zadním kole.
Před řidičem je osazen plně barevný TFT displej o úhlopříčce 5 palců. Ten umožní řidiči se prostřednictvím bluetooth připojit mobilní telefon a menežovat si tak příchozí hovory a přehrávanou hudbu v headsetu. A díky aplikaci Benelli App mít motocykl stále pod dohledem, protože je motocykl osazen jednotkou B-Box a technologií "internet věcí". A tak budete mít kdykoliv svůj stroj pod kontrolou, i kdybyste byli na druhé straně světa. Benelli taktéž nabízí některé příplatkové doplňky. Můžete si naporoučet vyhřívané gripy, padací rám, vyhřívanou sedačku, či sadu cestovních hliníkových či plastových kufrů.
POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY |
Na sedmistovku bude nová Benelli TRK 702 poměrně dost těžká. S 20-litrovou nádrží deklaruje výrobce hmotnost 235 kilogramů. O zákazníka bude bojovat zejména cenou, která se pohybuje od 179990,- Kč s pětiletou zárukou pro majitele, kteří si stroj koupí do konce roku 2023. Pro ně je také k dispozici paket doplňků "Plná výbava", který stojí 10 tis. Kč a majitel v něm získá vyhřívanou sedačku a rukojeti, padací rámy, držáky kufrů a kufry dle výběru.