Na pekingském veletrhu představila společnost CFMOTO své novinky, postavené na zcela novém dvouválcovém motoru o objemu 450 kubíků. Je to jednak naháč CFMOTO 450NK a také ještě sportovnější verze CFMOTO 450SR-S.

Před nějakým časem jsme vám přinesli první nástřel vzhledu 450NK, který nyní CFMOTO potvrzuje oficiálně.  Designový styl vychází ze sesterského většího modelu 800NK, který již coby neprodejní prototyp prohání po českých silnicích a co nevidět by se mohl dostat oficiálně do prodeje. Na China Motor Show představil výrobce definitivní vzhled novinky, který se liší od výše uvedeného v detailech, jako je třeba jiná přední vidlice, jinak tvarovanou koncovkou výfuku a samozřejmě barvami.

Stroj je stejně jako sportovní model 450SR osazen paralelně-dvouválcovým motorem o maximálním výkonu 37kW (50 koní) při 9500 otáčkách a o točivém momentu 39 Nm při 7600 otáčkách. Stroj je vybaven přednímu USD vidlicemi o průměru 37 milimetrů, na které je osazen čtyřpístkový brzdový třmen J.Juan, který se zakusuje do 320-milimetrového plovoucího brzdového kotouče.

Zadní kolo je odpruženo monoshockem s možností předpětí pružiny a nastavení úrovně odskoku kola. To je brždeno 220-milimetrovým kotoučem a jednopístkovým třmenem.

CFMOTO deklaruje výšku sedla 790 milimetrů. Stroj je vybaven systémem ABS, kontrolou trakce a je vybaven antihoppingovou spojkou. Pro evropský kontinent bude motocykl lehce uškrcen, aby splňoval kritéria pro držitele řidičských oprávnění A2. A vzhledem k tomu že bude ještě lehčí než kapotovaná CFMOTO 450SR, bude muset být přiškrcen o malinko více, aby splňoval nařízený maximální poměr výkonu a hmotnosti pro kategorii A2. Takže zřejmě půjde na český trh s výkonem kolem 33 kW.

Na pekinngském China Motor Show byla také představena vymazlená verze sportovního 450SR s označením 450SR-S. Ta by měla být určena pro jezdce, kteří hledají vybranější jízdní vlastnosti. 450SR-S má revidovanou přední vidlici, zadní jednostrannou kyvnou vidlici s letmo uloženým kolem, které je nově bržděno 240-milimetrovým kotoučem, namísto původního 220-milimetrového.

Nová zadní vidlice je o 5 milimetrů delší, což se pozitivně projeví v lepším držení stopy za vyšších rychlostí. Přední 320-milimetrový kotouč je u 450SR-S bržděn čtyřpístkovým radiálním monoblok třmenem Brembo M4.32.

Zadní vidlice je navíc osazena novým tlumičem s plnou škálou nastavení - předpětím pružiny, kompresí i odskokem kola. A aby bylo zadní kolo lépe vidět, byla zmenšena výfuková koncovka a taktéž podmotorový klín, který na ní navazuje. Inovované jsou i boční kapotáže, které mají nově o něco větší aerodynamické přítlačné winglety. Lehkou revizí měly také projít světla a TFT přístrojový panel, ale rozsah revize prozatím neznáme.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Stejně tak neznáme termín, kdy by se mohly tyto nové modely objevit i v ČR. Podle historických zkušeností ale víme, že český importér je jeden z nejaktivnějších v Evropě a tak by to nemuselo ani moc dlouho trvat.