Indové se na náš Evropský na jedné straně dívají se zaujetím, na druhé straně se na něj musejí dívat s neskrývaným pobavením. Proč?

Indický trh nezadržitelně roste, tak jak roste životní úroveň tamních chudých obyvatel. Specifikum Indického trhu je, že drtivá většina motocyklů je o objemu do 110 ccm. Mnohem méně již motocyklů od 110 do 125 ccm a zcela v pozadí stojí stroje s objemy motorů většími, které většinou míří často na export. Můžeme si připomenout citát z povídek Šimka a Grosmana, kde bylo řečeno "brambora k bramboře, Uno je na dvoře". Zisky indických motocyklových výrobců nepramení z vysoké ceny, nýbrž z obrovského množství prodaných kusů.

Můžeme se dohadovat jestli je KTM (239 tis. ks v roce 2017) větší výrobce než BMW Motorrad (169tis. ks v roce 2017). Pak takové to paběrkování na hranici života a smrti Ducati (56tis. ks) nebo Triumpha (63 tis. ks). Do jisté míry se vymyká Piaggio, kdy celý koncern zaznamenal celosvětové prodeje ve výši 550 tis. kusů. Co na to Indové? Zívají a nudou usínají.

Honda Activa 110 ccm - 3150000 prodaných kusů v roce 2017

550 tisíc kusů ročně? Téměř tolik motorek prodá indický Hero měsíčně. A Hero není na trhu sám. A dokonce ani není první, protože je doslova deklasován Hondou a jejími velmi oblíbenými skůtry značky Activa a nahatými motocykly CB Shine. Mezi roky 2017/2018 dosáhly prodeje motocyklů v Indii růstu přes 13% a letošek se očekává růst o dalších 16%. 12 milionů strojů do 110ccm, 6 milionů strojů 110-350ccm a zbylé 2 miliony strojů o objemu motoru vyšším než 350 ccm. Z toho připadá téměř 700 tis. na Royal Enfield. Za rok 2017. V roce letošním to bude víc než 23 milionů prodaných motocyklů.

Hero Splendor 100 - 2730000 prodaných kusů v roce 2017

Množství prodaných strojů v této zemi je tak obrovské, že se prodá jeden motocykl každých 1,5 sekundy.

Ještě vám přijde KTM s 239 tis. kusy za rok veliká?