Zařadím jedničku a hnedka jsem doma. Klokotavý zvuk jednoválce a vibrace, které jdou přes sedačku do mé zadnice mi připomínají mé mládí, kdy jsem před mnoha lety sedlal BMW F650 GS. Jakkoliv je u nového Voge 650 DSX motor o generaci novější, v podstatě je to to samé, s čím jsem najezdil desítky tisíc kilometrů.

Na druhé straně stojí fakt, že po návratu s oním BMW z výletu do Saint Tropez jsem se zařekl, že mi jednoválec už do baráku nesmí, což bylo následkem mnohahodinového dálničního přesunu z jižní Francie domů. Po něm jsem ještě týden vyklepával mravence z konečků prstů. Vibrace tohoto motoru jsou sice zábavné, ale ocamaď pocamcaď. U tohoto Voge je tomu úplně stejně. Solidní svezení kolem komína a možná trochu dál, ale daleko už ne.

Ne že by za to motorka mohla, může za to právě tento motor z dílny rakouského vývojáře Rotax, kterému svého času zadalo BMW vývoj motoru. Ten si poté nechalo vyrábět u čínské společnosti Loncin, s krátkou přestávkou, kdy ho vyrábělo i Taiwanské Kymco. Poté co BMW přestalo vyrábět své veliké jednoválce zůstal tento motor v klíně čínského výrobce, který ho využil jako srdce svého nového cestovního endura.

Více se dozvíte v krátkém redakčním testu:

 

Suma sumárum, jaké Voge 650 DSX je? Začal bych několika komplikacemi. Měkký a nenastavitelný podvozek ne zcela koresponduje možnostem zbytku stroje. Spolujezdec sedí na zadní sedačce jak na bidýlku, přes které je navíc nesnadné přehodit nohu. Stroj je do jisté míry technicky předesignovaný a zbytečně komplikovaný, což dokazuje až podivná skrumáž hadiček a vypouštěcích ventilů na levé spodní straně motoru. Což také může být i jedním z důvodů, proč váží tento natankovaný jednoválec 219 kilogramů, což je hodnota, ke které se nepřibližují ani moderní dvouválce. Na druhou stranu je to stroj, který vyniká zejména dobrým poměrem užitné hodnoty a ceny. Za necelých 180 tisíc koupíte plnohodnotný stroj, za který se nemusíte stydět, že by mu chybělo cokoliv zásadního. Má bezdušová vyplétaná kola, nastavitelný plexištítek, TFT barevný přístrojový panel s možností připojení mobilu, a zejména je to pořádný kus motorky, který nerozhodí každý druhý náraz větru od kamionu.

vogeDěkujeme MSA Motor Sport Accessoires GmbH za zápůjčku stroje
https://www.voge-bikes.cz

+ bytelné zpracování

+ fun factor jednoválce

+ velmi nízká spotřeba

 

- měkký a houpavý podvozek

- nemožnost nastavit podvozek

- příliš vysoká sedačka spolujezdce

- vysoká hmotnost