Ikonická Moto Guzzi V7 přijde pro rok 2021 s výrazně vyšším objemem a výkonem.

Za dobu kdy se Moto Guzzi vyrábí přišlo několik zásadních obměn. Současný stroj je s námi již od roku 2007 a jeho evoluční změny byly spíše kosmetického rázu, než že by se jednalo o zásadnější inovace. Inovace jsou totiž pro fanoušky tohoto stroje doslova sprosté slovo a proto jsou rozdíly mezi posledními třemi půlgeneracemi zřetelné pouze pro znalce.

Podobně tomu ovšem je i stroj pro rok 2021. Ten přichází se zásadně novým motorem, který se velmi dobře osvědčil v cestovním enduru Moto Guzzi V85TT.  A přesto opět drží svou linku, takže pokud na Guzziny nemáte buňky, jen těžko najdete rozdíl. Již předchozí Moto Guzzi V7 používala motor Small block, o objemu válců 744 kubíků. Ten dával stroji výkon 52 koní a kroutící moment 60Nm.

Nová Moto Guzzi V7 má motor o objemu 850 kubíků, který akceleruje výkonovou křivku o 25%. Pro novou V7 je motor naladěn na 65 koní při 6700 otáčkách a 75 Nm při 5000 otáčkách. Znalec by mohl namítnout, že 65 koní je výrazně méně než 80 koní, které má stejný motor o V85TT. Na druhou stranu, nová V7-850 by měla být o 30 kilogramů lehčí, takže zábavy na ní bude až až. Tím spíše, že 80% kroutícího momentu je k dispozici již od 3000 otáčkách.

Nová Moto Guzzi V7 přijde v plném rozsahu modelů jak jsme byli zvyklí, tedy od základního modelu Stone (černý stroj na fotografii) až po model Speciál (modrý stroj). A dá se očekávat že přijdou nějaké limitované edice ke stoletému výročí Moto Guzzi, nebo třeba model Racer. Po vzoru V85TT má nová V7 plně LED osvětlení s charakteristickou orlicí jako proužek denního svícení. Orlice bude vtipně jako ukazatel (čehosi) i jako součást přístrojového LCD, který nebude z důvodu klasičtějšího vzhledu TFT, ale  digitální.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Podle fotek lze usuzovat, že model Speciál bude vedle klasicky vyplétaných kol osazen klasickým žárovkovým světlem a dvěma analogovými budíky - přesně jak bysme očekávali od zcela klasického motocyklu.