150 koní a 153 kilo, to jsou čísla, která nemohou nikoho nechat na pochybách o tom, že se Norton pohybuje v nejvyšších sférách aktuálních technických možností. A přitom tento výkon podává dvouválcový motor o objemu 650 kubíků.

Stejně jako dvouválcový motor Aprilie RS 660 vychází ze čtyřválcového motoru RSV4, dvouválcový motor Nortona vychází z jeho čtyřválcového V-four 1200. Klikový hřídel má také přesazený o 270°, aby evokoval chování v-twinu. Motoru byl zvýšen zdvih pístů i vrtání a každý z válců dotstal o 25 kubíků objemu navíc.

Motor 650 ccm je použit v modelu Superlight, ve kterém je naladěn na výkon 105 koní. Což při hmotnosti Superlightu 158 kilogramů dává celkem průměrný výsledek. Firma ale nebyla s průměrností spokojena a tak vydává limitovanou padesátikusovou edici Superlight SS s přeplňováním, která přidává dalších 45 koní navíc.

A aby toho nebylo málo, i přes přítomnost přeplňování byla snížena hmotnost celého stroje o dalších 5 kilogramů na výsledných 153 kilo. Zejména tím, že Superlight SS má kompletně karbonový rám a kyvnou vidlici, kde standardní Superlight je má hliníkové.

Zajímavé bylo zvažované financování celé série. Norton vypsal crowdfundingovou kampaň na serveru Crowdcube ve výši 30 milionů korun, na základě které se měla financovat výroba. Kampaň byla ale po několika dnech ukončena, protože se našel investor, který zaplatil celou částku najednou.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

A peníze Norton potřebuje, protože objednávky se mu hrnou. Nedávno oznámil, že jeden zákazník z Japonska si objednal 1000 kusů jeho motocyklů v objemu 150 miliónů korun.