Kawasaki, která vyhrála čtyři tituly WSBK v řadě, je v šoku z Ducati, která drtí závodní pole s Panigale V4 R. A proto chce pro příští sezónu reagovat adekvátním motocyklem.

Kawasaki jako jediná z japonské čtyřky se neúčastní závodů MotoGP. Proto nemá odpovídající vývoj, který by mohla promítat do superbajků, které se následně po splnění homologačních podmínek mohou objevovat v seriálu WorldSBK. Ducati je na tom jinak. Ta svoje stroje v závodech MotoGP má a v Panigale V4 R promítá technologie do závodů WSBK. V kombinaci se zářícím Álvarem Bautistou je to pro soupeře vražedná kombinace. Natolik vražedná, že v letošním roce Bautista vyhrál vše co se dalo. To se samozřejmě Kawasaki nezamlouvá, protože čtyřletá dominance byla drtivě přerušena a soupeři hledají na Ducati těžko munici. Prozatím si jen stěžují a protestují u vedení seriálu.

 

Ale technickou konkurenci připravují, jak prohlásil pro německý magazín Speedweek Ichiro Yoda:

"Kawasaki není nijak šťastná z toho, že Ducati vyrobila a prodala dostatečné množství speciálů, které ji umožnilo získat homologaci pro WSBK seriál. Přitom tyto speciály jsou na míle vzdáleny civilním Panigale V4. Nastalá situace je proti duchu seriálu WorldSBK. Kawasaki na to bude reagovat. Tím, že uvede stroj Ninja ZX-10RR, který bude homologován podobně jako nyní Ducati."

Na druhou stranu je nutno říci, že Ducati neudělal vůbec nic špatně. Splnila (a výrazně překročila) všechny pravidla, které ji regule WorldSBK přikazují. Ty mimo jiné říkají, že výrobce musí vyrobit a prodat minimálně 250 strojů s cenou pod 40000€, aby takovýto stroj mohl být seriálem považován za sériový. A následný rok musí prodat sérii dalších minimálně 250 dalších kusů. Ducati toto splnila a proto lze do značné míry říci, že Kawasaki pláče na špatném hrobě.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Těžko říci, jestli Kawasaki půjde touto cestou, když si na ní stěžují u vedení seriálu. Ale jak známe i z MotoGP, výrobci si často stěžují a protestují na různé technické inovace konkurence, aby je následně sami potichu uvedli také. Znamenalo by to, že stroj, který by se mohl prodávat pod označením Kawasaki Ninja ZX-10RR by mohl být podobně jako u Ducati malosériový a mohl by obsahovat podobné technologie, jako mají stroje v MotoGP.