Koncern Piaggio se snaží seč může a v rámci značky Aprilia vyvíjí to, co mu nejlépe jde - sportovní motocykly. Respektive jeden - supersport Aprilia RS660, který by mohl přijít na trh již v roce 2020.

Zdroje z Aprilie to prozradily francouzskému magazínu Moto-Station, který si to nenechal pro sebe. Znamená to, že pokud by tomu tak mělo být, koncern Piaggio ukáže obdobně rychlý vývoj, jaký ukázal u cestovního endura Moto Guzzi V85TT. A že to umí, to opravdu umí. Finální předprodejní model by se tedy mohl ukázat na podzimních veletrzích.

 

Pokud se ukáže, prodeje započnou opravdu v roce 2020. Intenzivnímu vývoji napovídají uniklé fotografie, kde byla RS660 zachycena v garáži na závodním okruhu a poté i za jízdy. Již podle fotografií je zřejmé, že Aprilia nebude hrát co se techniky týče žádné druhé housle. Spousty karbonu, hliníkový rám, hliníková leštěná kyvná vidlice, podvozek Öhlins, brzdy Brembo M50 s 330 mm kotouči... Na druhou stranu je to stále koncept. A koncepty často rády přehání. RS660 totiž zcela přesně vyjadřuje tehdejší názory výrobců superportů, že jsou šestky nákladově podobné litrům. Motor o objemu 660 ccm (měl by dávat výkon údajně kolem 110 koní) opravdu nepotřebuje brzdy Brembo M50 a nadmíru bohatě by mu vystačily Bremba M4.34, které stojí polovinu ceny. Podobně je to s podvozkem.

Atraktivní supersport je samozřejmě lákadlem. Aprilia potřebuje nový motor pro novou generaci Shiveru, Dorsodura a třeba i malého cestovního endura Caponord. Již nynější motor V-twin 900 pohánějící Shiver 900 dal dost práce upravit pro Euro 4 a za dva roky tady máme Euro 5. Nový dvouválcový řadový motor by se pak mohl představit v celé plejádě modelů.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY