Hned jak Honda v tomto roce uvedla model CRF450L, začaly se šířit informace že nezůstane pouze u toho a přibyde po vzoru CRF250L Rally i varianta pro delší dobrodružné výpravy.

hra5

Novináři se ptali a od zástupců Hondy byly pouze slova "no comment". A to jen proto, že tento stroj už existoval a čekal na vhodnou chvíli aby se představil veřejnosti. Ta chvíle přišla a byla na Milánském veletrhu. Vývojový tým Hondy udělal mnoho aby tento koncept utajil a povedlo se mu to výborně. CRF450L Rally bylo veliké překvapení.

hra2 

Honda CRF450L Rally Concept je zjednodušeně řečeno civilní replika rallyového speciálů jezdící Dakarskou rally, která je postavena na základě nového modelu - Hondě CRF450L. Na první pohled vypadá tato Rally replica velmi podobně jejím ostrým předlohám. Má vysoký kokpit, plexi kompletně vytvarované z akrylátu, vysokou navigační věž, velikou dvojitou nádrž, nízko položené výfukové svody, karbonový kryt motoru, sedlo značky Noguchi a také samozřejmě ty správné bojové barvy týmu HRC.

hra3 

Při bližším zkoumání lze poznat, že namísto zadních nádrží je schránka na nářadí, stroj má méně hliníkových rychlospojek na kapotáži než mají rallyové speciály a také že namísto jednoúčelového roadbooku se zabydlil navigační tablet s GPS. Namísto tripmasteru a repeateru jsou instalovány jen drobné plastové schránky. Samotná navigační věž je taktéž plastová, namísto velmi lehké karbonové, které používají závodní speciály. Podobně jako tomu má Yamaha Tenere 700 (a Honda toto řešení použila u svých rally speciálů o mnoho let dříve) jsou za plexisklem schovány vysoce svítivé LED suplujíci tlumená a dálková světla.

hra1 

 

Honda oproti standardní CRF450L provedla několik změn a mnoho komponent zachovala. Standardní zůstavají zrcátka, blinkry, držák SPZ a samozřejmě rám s motorem 450 ccm produkujícím v zavřené verzi 25 koní. Což není tak úplně terno. Ale stroj má vážit jen 140 kilogramů i s plnou 20-ti litrovou nádrží. Společně s 20-ti litrovou nádrží se nedají zmínit servisní intervaly výměny oleje, olejového filtru a vzduchového filtru, který má CRF450L předepsané provést každých 1000 kilometrů. A kontrolu a seřízení ventilových vůlí každých 3000 kilometrů. Znamenalo by to každých zhruba 2,5 vyjetých nádrží jet do servisu? Potom takovýto stroj rozhodně nedává smysl, protože je pro běžného civilního jezdce servisně stále přespříliš náročný. Ledaže by varianta CRF450L Rally měla tyto servisní intervaly natažené alespoň na trojnásobek.

Nemnoho změn oproti lehčí CRF450L by mohlo implikovat možný rychlý nástup modelu do sériové výroby. Naneštěstí nebyla o sériové výrobě s Hondou žádná řeč. Můžeme se ale podívat zpět na Hondu CRF250L Rally. Také přišla jako koncept a díky pozitivnímu ohlasu veřejnosti byla protlačena do sériové výroby. Situace versus 250L rally může být na druhou stranu ale jiná. 250-tka se vyrábí v továrně v Thajsku, kdežto 450R, 450L a 450X se vyrábí v Japonsku. A Japonská továrna může mít jiné možnosti a kapacity než Thajská.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

hra9

hra7

hra8