Vloni dala Ducati Diavelu do vínku motor s variabilním časováním ventilů. Letos mu přidává kubíky navíc, pár koní navíc a sportovnější model S ještě více vzdaluje tomu standardnímu.

Diavel pro rok 2019 dostane 159 koní (původně 152 koní), dostane zatáčecí ABS a podle Ducati uživatelsky přívětivý motor. Motor o objemu 1262 ccm má variabilní časování sacích ventilů a maximální výkon 159 koní dává při 9500 otáčkách. Ve 7500 otáčkách dává nejvyšší kroutící moment 129 Nm.

Díky variabilnímu časování ventilů motor výrazně reaguje na zvolené jízdní režimy. Dodávka výkonu může být hladká, stejně jako agresivní. Jezdec si může zvolit jízdní režimy Touring, Sport a Urban, právě takový, jaký mu v daný moment vyhovuje. Motor je uložen do ocelového příhradového rámu, ke kterému je ukotvena jednostranná hliníková kyvná vidlice. Ta končí obligátní - 240 mm širokou pneumatikou Pirelli Diablo Rosso III. Standardní Ducati Diavel 1260 pro rok 2019 bude postaven na nastavitelném podvozku, kdy přední tlumiče mají průměr 48mm. Podvozek umožňuje nastavit útlum a odskok kola. Přední kolo je bržděno třmeny Brembo M4.32, což je určitý krok zpět, oproti loňskému modelu s brzdiči Brembo M4.34.

Elektroniku zajišťuje stejná verze IMU Bosch 6D, jakou má i Panigale V4R. Řídící jednotka řídí zatáčecí ABS, kontrolu trakce (DTC), zdvihání předního kola při akceleraci (DWC), launch control (DPL) a systém tempomatu. Součástí elektroniky je také 5" LCD display hostící multimediální platformu pro připojení mobilního telefonu přes aplikaci Ducati Link App. Multimediální systém je u verze S ve standardní výbavě. U základní verze je za příplatek.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Ducati také připravila sportovnější verzi Diavel S. Ten má oproti standardnímu Diavelu změny, které můžeme veskrze všechny vidět při pohledu na přední kolo. Je to především plně nastavitelný podvozek Öhlins, který umožňuje nastavit předpětí, útlum a odskok kola. Dále brzdy Brembo M50, lehčí CNC obráběná kola a standardně dodávaný quickshifter. Tato výbava posouvá Diavel S výrazně dále, než je to u verze S u XDiavelu. Modelu S tak dává sportovnější možnosti a lepší chování za vyšších rychlostí.