Stejně jako je Triumph hybnou silou pro seriál FIM Moto2, je Energica hybnou silou pro seriál FIM MotoE. Své stroje prodává zejména do civilního sektoru a pro ten uvádí změny pro rok 2019.

eneg9
Na veletrhu Intermot prezentovala Energica svůj model Ego Corsa v černých bojových barvách seriálu FIM Enel MotoE Cup.  Nezřídká aplikace karbonových součástek přinesla snížení hmotnosti o několik kilogramů. A zkušenosti ze závodních okruhů přinese v roce 2019 do modelů Energica Ego Sport.

eneg1

Ty budou vydány ve třech barevných provedeních. Mimo výše uvedené černé také v kombinaci bílá+titanově šedá a červená+titanově šedá. Update nebude pouze v barvách. V Energice probíhá zejména překotný softwarový výjoj. Firma tvrdí, že její softwarový kód pro optimalizaci chování stroje dosahuje 1,1 milionu řádků, což je o 60% víc, než měl software řídící let amerických reketoplánů do vesmíru. A současně je to pouze o 30% méně, než kompletní softwarový balík stíhaček páté generace Lockheed Martin F-22 Raptor.

eneg2

Od roku 2019 budou stroje vybaveny vyhříváním rukou regulovatelným v pěti krocích, bluetooth konektivitou stroje s mobilním telefonem a tempomatem. S mobilním telefonem spolupracuje aplikace MyEnergica, která nejen že poskytuje navigaci a zobrazuje na mapě nabíjecí body, ale skrze ní také můžete i na dálku sledovat nabíjecí proces svého motocyklu a regulovat nabíjecí výkon v rozmezí 0-3kW.

eneg3 Dále výrazně modernizovaný systém eABS, který má na starosti rekuperaci energie při brždění. Ten nyní bude při brždění zasahovat ve čtyřech krocích dle aktuálního stavu vozovky, aby nedocházelo k blokování kol za mokrých podmínek. Stejně tak funguje nová kontrola trakce, která bude zasahovat v šesti různých úrovních nastavitelných podle přilnavosti povrchu.

eneg8 

K eABS je připojeno i ABS firmy Bosch, které pomocí akcelerometrů reguluje úroveň nazdvihnutí zadního kola při intenzivním brždění.  ABS i eABS budou konfigurovatelné skrze uživatelské prostředí na přístrojovém panelu stroje. Stejně tak je konfigurovatelný výkon ve čtyřech různých výkonostních mapách Eco, Standard, Wet a Sport. V nejvyšším výkonostním módu Sport dává motor stroje Ego Sport 145 koní, 200 Nm kroutícího momentu, zrychluje z 0 na 100 km/h za 3 vteřiny a dosahuje nejvyšší rychlosti 240 km/h.

eneg7 

Nové baterie se v módu Fast Charge budou nabíjet o 15% rychleji a uživatel si bude moct nastavit úroveň jejich dobití předem na dashboardu stroje. Dobití baterie z 0 na 85% trvá v tomto módu pouhých 30 minut, přičemž na plně nabité baterie dávají stroje Energica dojezd až 200 km, podle modelu motoru 80, nebo 107 kW a samozřejmě podle stylu jízdy. Zajímavostí je, že všechny stroje Energica mají parkovacího asistenta a zpátečku, která dokáže jet rychlostí 2,8 km/h. Uvedené softwarové aktualizace budou shodné jak pro model Ego, tak pro cestovní model  Eva a naháče Eva Essesse9.

eneg6 

Všechny modely sdílejí stejné brzdové komponenty. Vpředu jsou to radiální třmeny Brembo M4.34 a 330 mm veliké kotouče. Vzadu potom dvoupístkové třmeny Brembo a 220mm kotouč. Ego Sport bude využívat kombinace podvozku Öhlins vpředu a Bitubo vzadu. Ego, Eva a Eva Essesee9 potom kombinace plně nastavitelných tlumičů Marzocchi o průměru 43mm vpředu a plně nastavitelného monoshocku Bitubo vzadu. 

eneg4

eneg5

eneg10eneg11