Projekt LiveWire přišel na svět v roce 2014. Jako pilotní stroj americké značky si získal ohromné množství negativních reakcí veřejnosti, jakkoliv na tom stroji ještě nikdo nejel.

Píše se rok 2018 a LiveWire najezdil statisíce testovacích kilometrů. Za ony čtyři roky si veřejnost zvykla na elektricky poháněná vozidla a vůči LiveWire se již nesnáší tolik neopodstatnělé kritiky. A příští rok to bude ještě lepší.

"Naše budoucnost se musí opírat o software. Přičemž za software nepovažuji kousky nějakého digitálního kódu, ale lidi. Upravujeme náš hardware podle potřeb softwaru. Identifikujeme jak lidé jezdí, proč jezdí, nebo také proč nejezdí. Vychází nám čísla a podle nich připravujeme stroje, které budou sedět jednotlivým zájmovým skupinám zákazníků. LiveWire nám přesně pasuje na jednu z nich."
Matt Levatich, CEO Harley Davidson

LiveWire nevzešel z dílny Harley Davidsonu. Ten neměl potřebné lidské zdroje a know how. Nechal si stěžejní komponenty stroje vyrobit u firmy Mission Motors. Ta ve své době vyráběla několik modelů elektrických naháčů a supersportů, než ji přetáhl klíčové inženýry Apple. Nedostatek lidí vyústil v její konec, ale LiveWire už byl v rukách HD. HD si stroj dostavěl a začal intenzivně testovat a ladit. To se psal rok 2013. LiveWire ovšem stále trpěl nedostatečným inženýringem a na jeho projevu se také podepsal postupný úbytek odborníků u mateřské Mission Motorcycles. Bylo to znát na projevu elektromotoru, který trpěl nepříjemnými pískavými zvuky. Proto na začátku roku 2018 investoval HD do firmy Alta Motors, aby si zajistil přísun know how a finální model LiveWire vybavil kvalitnějším a efektivnějším mechanickým základem.

Rozdíl byl zřejmý na první "poslech". Starý LiveWire kvičel a pískal jak roztočený dvanáctiválcový motor ve Ferrari F1, říznutý pražskou tramvají. Kdežto u Alty jste slyšeli jen cvrdlikání řetězu. Nový LiveWire bude tedy zcela tichý, umocněno tím, že jeho pohon je realizován skrze řemen.

Nový LiveWire je zcela jiný stroj. Jiná velikost, rozložení hmotnosti, zcela jiný rám, pohon i baterie. Již není tolik sportovně střižený, ale disponuje vyšším a uvolněnějším posazem. Namísto jednoho kotouče s jedním brzdovým třmenem se usídlily kotouče dva, s dvěma radiálními třmeny. Motor je zcela jiný, stejně jako design krytu baterie. Ve finální verzi se již počítá se spolujezdcem, protože stroj disponuje sedačkou i stupačkami. Někde přibyly a někde ubyly prvky kapotáže, což vedle snížení hmotnosti vede k lepšímu chlazení baterie.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Na níže uvedené animaci si můžete prohlédnout mezigenerační změny.