Ducati prodala za rok 2024 54495 motocyklů, což je o 3400 méně než v roce předchozím. Přesto měla stále obrat přes miliardu Euro a zachovala si vysokou míru ziskovosti.
Asi se budeme opakovat oproti minulému článku, kdy jsme psali o tom, jak se Ducati daří prodávat drahé stroje, na kterých se dobře vydělává. I v roce 2024 se tak dělo, jakkoliv oproti roku 2023 klesla ziskovou o 1,4%. Přesto zůstala na vysoké úrovní 9,1%, což je hodnota, kterou by mohl leckdo závidět.
V roce 2024 měla Ducati tržby 1003 milionů € (1,003 miliardy) a zaznamenala zisk ve výši 91 milionů €, což je něco málo přes 2,2 miliardy korun. Finanční ředitel Ducati Henning Jens vysvětlil, že v roce 2024 čelila Ducati těžkostem, které nechtěla řešit radikálními řezy, ale soustředila se spíše na dlouhodobé udržení ziskovosti. Což se dá vysvětlit tak, že se Ducati neúčastnila masivních posezónních výprodejů a než aby vydělala méně, raději toho méně prodala.
K tomu dodal Claudio Domenicali, generál Ducati, že je rád, že si Ducati udržela solidní profitabilitu, která se mimo jiné v následujících letech promítne do intenzivního vývoje nových modelů. Včetně závodních v rámci MotoGP a v budoucnu i enduro a MX modelů.
Pro rok 2025 si Ducati připravila deset nových, či inovovaných modelů motocyklů. Ty jsou jednak vybaveny motorem Ducati V4 Grandturismo (XDiavel V4, Multistrada V4, Panigale V4 a Streetfighter V4) a také poslední generací motoru Desmosedici Stradale V2 (Panigale V2, Straatfighter V2, Multistrada V2).
POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY |
A nezapomíná na zcela nové jednoválcové motory a to jak 450 ccm motokrosové modely, tak 659 ccm jednoválec, který lze nalézt v modelu Hypermotard 698 Mono. I tyto motory se mají v roce 2025 podívat do nových modelů.