Suzuki vyráběla motocykly DR-Z 400 pro evropský trh do roku 2006. Poté jejich působení ukončila kvůli nesplněným emisím někdejší Euro3. Nově se po notné modernizací vrací. A rovnou ve dvou variantách
Pro návrat bylo potřeba hrábnout zejména do motoru a elektroniky. Motor má stále stejný objem válce, nově je ovšem krmen elektronickým vstřikováním namísto někdejšího karburátoru. Nové jsou ventily - sací ventily jsou titanové, výfukové jsou pro odlehčení duté, pro lepší odvod tepla ovšem napěchované sodíkem. Za pozornost stojí výška válce, která je na dnešní dobu enormní a dává předem najevo, že od motoru můžeme čekat tak-tak-tak-tak traktůrkovitý projev, který ocení zejména začátečníci jezdící pomalu v terénu.
Nad nimi jsou zcela nové vačkové hřídele s vačkami s novým profilem. O zapalování směsi se starají nově dvě svíčky. Zcela nový je airbox i výfukový systém a to proto, aby celek jako takový splňoval emisní normu Euro5+. Nutné úpravy motoru ovšem nezabránily nižšímu výkonu, než mělo někdejší DR-Z 400.
Pokles výkonu je nicméně pouze kosmetický a motor dosahuje výkonu 38 koní při 8000 otáčkách (tak-tak-tak-tak - žádný vysokootáčkový motor) a 37 Nm při 6500 otáčkách. Celý agregát je téměř nový. Viz schéma, kde je žlutou barvou naznačeno, které díly motoru prošly modernizací. Letmým pohledem je zřejmé, že původní je pouze válec, klika, ojnice a některá kolečka v převodovce.
Za motorem je nová antihoppingová spojka. K tomu všemu bylo potřeba přizpůsobit i elektroniku, která je součástí normy Euro5+. Ta nyní pracuje s elektronickou plynovou rukojetí a řídící jednotkou s integrovaným systémem SDMS (Suzuki Drive Mode Selector). Ten nabízí tři různé jízdní režimy motoru a mód G (Gravel) který je určen pro jízdu po šotolině či prostě v terénu. Mód G zastupuje kontrolu trakce, která je v něm volitelná ve třech stupních.
Nutnou samozřejmostí je systém ABS. Ten je u modelu SM (supermoto) vypínatelný na zadním kole, u modelu S (enduro) je vypínatelný kompletně. Včetně kontroly trakce. O všech informacích o stavu motocyklu je jezdec informován skrze kompaktní a jednoduchý LCD přístrojový panel.
DR-Z4 není pouhým vzkříšením starého produktu. Stojí totiž na zcela novém rámu. Základní rám je ocelový, k němu je přišroubovaný hliníkový podsedlový rám a hliníková kyvná vidlice. Patří k němu zcela nový podvozek od japonské Kayaby.
Přední tlumiče o zdvihu 280 milimerů (enduro) a 260 milimetrů (supermoto) nabídnou možnost nastavení komprese a odskoku kola. Zadní tlumič 296 mm (enduro) a 277 mm (supermoto) disponuje možností nastavení komprese, odskoku i předpětí pružiny.
Enduro má přirozeně endurový rozměr kol 21 a 18 palců, supermoto má obě kola 17-palcová. Rozdíl je i v brzdách, kdy přední kotouč u endura je 270-milimetrový, supermoto ho má rovnou 300 milimetrů veliký. Zadní kotouče mají shodně průměr 240 milimetrů. Hmotnost strojů je 151 a 154 kilogramů.
Nádrž strojů má skromnou kapacitu 8,7 litrů. Suzuki ovšem píše o spotřebě pouhých 3,5 litrů a tak by nádrž mohla stačit na více než 200-kilometrový výlet.
POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY |
Stroje mají přirozeně zcela nové plasty a full-LED osvětlení. Enduro půjde do prodeje ve žluté či v šedé barvě, supermoto v modré a bílé barvě s modrými ráfky. Jaká bude cena je stále neznámý údaj.