Honda NT1100 se pouhý jeden rok po svém uvedení stala nejprodávanějším silničním cesťákem v Evropě. Přispělo k tomu hned několik synergických faktorů a některé z nich pro rok 2025 Honda ještě umocňuje.

Pouhé 3 roky od premiéry tohoto modelu přichází Honda s výrazným faceliftem, kterého se obvykle dočkáme tak 5 až 6 let životního cyklu modelu. Co k tomu Hondu vedlo těžko říci, možná je to snaha kout želízko, dokud je horké.

25nt113

Honda ve svých materiálech vyzdvihuje hned 4 zásadní novinky:

  1. Zcela nová kapotáž stroje s ostřejšími agresivnějšími tvary
  2. Nová jasnější LED světla integrující i přední blinkry
  3. O 7% silnější motor revidovanou DCT automatickou převodovku
  4. Semiaktivní podvozek Showa

 

Nové kapotáže rozbíjejí některé rovné a fádní plochy do drobnějších, o to však zajímavějších komponent. Počínaje špičkou pod světly až po podsedlové plasty. Viditelný rozdíl je i na postavení přístrojového TFT k řidiči. Naopak, rozdíly nevidíme v sedačce a v kufrech, u kterých Honda také avizovala modernizaci. Přesto jsou kufry o 4 litry větší a sedačka má o 20% větší plochu k sezení. Nové je plexisklo, které je možné polohovat jen jednou rukou. A aerodynamické deflektory.

25nt116

Integrované blinkry do předních světel znamenají jejich absenci na bočních plastech. Světla jako taková jsou značně užší a na své horní straně mají proužek denního svícení. Aby se stroj tolik nešpinil a vaše nohy zůstaly suché, byl o 150 milimetrů prodloužen přední blatník.

25nt117

Honda avizuje, že je její motor výkonnější a silnější. Výkonnější není, protože má stále 75kW. Mnohem zajímavější je jeho síla, která vzrostla díky zvýšení kompresního poměru z původních 105 na 112Nm. A to je jistě údaj, který uživatelé ocení nejvíce. Vyšší točivý moment není jen výsledkem vyššího kompresního poměru, ale také díky přepracovanému klikovému hřídeli, novým pístům, i novému naladění řídící jednotky.

25nt114

Maxima točivého momentu navíc stroj dosáhne o celých 700 otáček níže, než loňský model. Společně s inovovaným motorem přišla inovace automatické DCT převodovky. Ta by měla nově řadit hladšeji během všech převodových stupňů.

25nt115

Další zásadní inovací je možnost volby elektronicky stavitelného podvozku Showa. Ten je spřažen s jízdnímy režimy, kdy upravuje svou charakteristiku dle povahy jízdy. Podvozek se v reálném čase přizpůsobuje jízdní situaci, přičemž nyní čerpá data i z nové šestiosé měřící jednotky IMU.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

IMU nyní také pečlivěji řídí antiblokovací systém ABS a tříúrovňovou kontrolu trakce.

Nová Honda NT1100 modelového roku 2025 již bude brzy k objednání u dealerů. V tento moment ovšem ještě neznáme její cenu.