Honda NT1100 se pouhý jeden rok po svém uvedení stala nejprodávanějším silničním cesťákem v Evropě. Přispělo k tomu hned několik synergických faktorů a některé z nich pro rok 2025 Honda ještě umocňuje.
Pouhé 3 roky od premiéry tohoto modelu přichází Honda s výrazným faceliftem, kterého se obvykle dočkáme tak 5 až 6 let životního cyklu modelu. Co k tomu Hondu vedlo těžko říci, možná je to snaha kout želízko, dokud je horké.
Honda ve svých materiálech vyzdvihuje hned 4 zásadní novinky:
- Zcela nová kapotáž stroje s ostřejšími agresivnějšími tvary
- Nová jasnější LED světla integrující i přední blinkry
- O 7% silnější motor revidovanou DCT automatickou převodovku
- Semiaktivní podvozek Showa
Nové kapotáže rozbíjejí některé rovné a fádní plochy do drobnějších, o to však zajímavějších komponent. Počínaje špičkou pod světly až po podsedlové plasty. Viditelný rozdíl je i na postavení přístrojového TFT k řidiči. Naopak, rozdíly nevidíme v sedačce a v kufrech, u kterých Honda také avizovala modernizaci. Přesto jsou kufry o 4 litry větší a sedačka má o 20% větší plochu k sezení. Nové je plexisklo, které je možné polohovat jen jednou rukou. A aerodynamické deflektory.
Integrované blinkry do předních světel znamenají jejich absenci na bočních plastech. Světla jako taková jsou značně užší a na své horní straně mají proužek denního svícení. Aby se stroj tolik nešpinil a vaše nohy zůstaly suché, byl o 150 milimetrů prodloužen přední blatník.
Honda avizuje, že je její motor výkonnější a silnější. Výkonnější není, protože má stále 75kW. Mnohem zajímavější je jeho síla, která vzrostla díky zvýšení kompresního poměru z původních 105 na 112Nm. A to je jistě údaj, který uživatelé ocení nejvíce. Vyšší točivý moment není jen výsledkem vyššího kompresního poměru, ale také díky přepracovanému klikovému hřídeli, novým pístům, i novému naladění řídící jednotky.
Maxima točivého momentu navíc stroj dosáhne o celých 700 otáček níže, než loňský model. Společně s inovovaným motorem přišla inovace automatické DCT převodovky. Ta by měla nově řadit hladšeji během všech převodových stupňů.
Další zásadní inovací je možnost volby elektronicky stavitelného podvozku Showa. Ten je spřažen s jízdnímy režimy, kdy upravuje svou charakteristiku dle povahy jízdy. Podvozek se v reálném čase přizpůsobuje jízdní situaci, přičemž nyní čerpá data i z nové šestiosé měřící jednotky IMU.
POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY |
IMU nyní také pečlivěji řídí antiblokovací systém ABS a tříúrovňovou kontrolu trakce.
Nová Honda NT1100 modelového roku 2025 již bude brzy k objednání u dealerů. V tento moment ovšem ještě neznáme její cenu.