Společnost BMW přidala dva nové modely do své "Big Boxer" řady. Mezi R18 a R18 Classic zařadili R18 B bagger a R18 Transcontinental.

Všechny tyto modely jsou poháněny motorem Boxer s objemem o 1802 ccm.

Modely Transcontinental a B toho mají spoustu společného a to včetně veliké kapotáže, která zakrývá řídítka, 10,25 palcového TFT displeje, barevně sladěných bočních kufrů a stejného zvukového systému od Marshall Amplification.

R18 B má menší plexisklo, užší sedlo a matně černě metalický motor spolu s rámem. Transcontinental je vybaven opěradlem pro spolujezdce, vyhřívanými sedadly, vysokým plexisklem, spodní kapotáží, dále je vybaven přídavným světlem, krytem motoru, chromovým rámem a stříbrně metalickým motorem.

Modely jsou navrhnuty především pro cestování a tak je BMW vybavilo nádrží, která pojme až 23 litrů v porovnání s 15,8 L nádrží u modelu R18 Cruiser.

V BMW také upravili rám, který byl vyztužen pro vyšší nosnost zavazadel. Geometrie podvozku byla upravena pro váhu dvou osob a plného zatížení zavazadly, přičemž úhel řízení se snížil z 32,7° na 27,3° a rozvor se zkrátil z 170 cm  na 165 cm.

Dvouválcový motor Boxer má objem 1802 ccm, je vzduchem a olejem chlazený a dosahuje výkonu až 67 kW (91 koní) při 4750 otáčkách za minutu. Kroutící moment činí 157 Nm při 3000 otáčkách za minutu.

Motor má šestistupňovou převodovku a antihoppingovou suchou spojku. BMW nabízí zpátečku jako volitelný doplněk, což může jezdci pomoct rozpohybovat mašinu, která váží necelých 400 kg. Všechny modely této řady mají odkrytou kardanovou hnací hřídel.

Oba nové modely jsou vybaveny 49 mm teleskopickými vidlemi. Zadní odpružení představuje skrytý centrální tlumič s tlumením závislým na jízdním režimu a s automatickou kompenzací zatížení. Přední i zadní odpružení nabízí zdvih 120 milimetrů.

19-ti palcové přední kolo je vybaveno 300 mm kotouči s dvěma  čtyřpístkovými třmeny. Zadní 16-ti palcové kolo je vybaveno samostatným brzdným kotoučem. BMW Motorrad Full Integral ABS je ve standartu. Přední a zadní brzda se aktivují najednou a díky systému ABS rozdělí brzdnou sílu mezi předek a zadek.

Oba modely mají ve standartu BMW's Dynamic Cruise Control, neboli tempomat. Adaptivní Active Cruise Control systém je volitelný, díky senzorům hlídá motocykl v bezpečné vzdálenosti od ostatních vozidel. Kontrola trakce je také ve standartu.

Sedlo je vysoké 710 milimetrů pro R 18 B a 730 milimetrů pro Transcontinental. Motocykl je dělaný pro to největší pohodlí při dlouhém cestování.

Zvukový systém ve standartu je od Marshall. Systém zahrnuje 25 wattové reproduktory umístěné v přední kapotáži a reproduktory na zadních kufrech. BMW nabízí vylepšení zvukového systému dokoupením Gold Series Stage od Marshall.

Boční kufry mají úložný prostor 26 litrů. Vrchní úložní prostor u modelu Transcontinental dosahuje 48 litrů.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

BMW nabízí řadu vylepšení a doplňků k těmto modelům ze svého programu Option 719. Součástí toho je AERO balíček s kryty hlavy válců, předním krytem a krytkou na otvor přední masky. Dále tu je Option 719 Galaxy Dust metalická titanovo stříbrná barva, která přechází z fialové do tyrkysově modré barvy.