Co je na světě nejvíc? No přece být stylovej. S Husqvarnou Svartpilen to ani jinak nejde. A aby mohli být styloví i náctiletí, kteří to potřebují nejvíce, Husqvarna jim vychází vstříc s novou dvácou.

Doposud jsme si mohli koupit malého Svartpilena s označením 401 a velikého, s označením 701. A co je malé to je hezké a proto Huska rozšířila nabídku ještě o jednoho - nejmenšího člena.

Nový stroj je poháněn jednoválcovým čtyřtaktem, který se dotýká maximální legislativní výkonové hranice - 11kW, alias 15 koní při 9500 otáčkách. Maximální krouťák je 12 Nm při 7500 otáčkách. Do celkového jízdního pocitu silně promlouvá hmotnost stroje, která je nemalých 146 kilogramů bez paliva. Což není, ruku na srdce, žádná hitparáda.

Svartpilen 125 je postaven na firemním podvozku WP. Vpředu jsou to vidlice APEX o průměru 43 mm, vzadu je to monoshock opírající se napřímo do kyvné vidlice bez progresivního přepákování. Přední i zadní kolo mají shodnou dráhu odpružení 142 milimetrů.

Kola jsou bržděna 320 a 230-milimetrovými kotouči prostřednictvím brzdičů značky Bybre. V područí je má ABS systém Bosch, který je možné přepnout do režimu "supermoto" a v případě nutné potřeby lze před holkama před školou zablokovat zadní kolo a vykouzlit ukázkového highsidera. K tomu se i hodí standardně dodávané pneumatiky Pirelli Scorpion Rally, které jsou obuty do vyplétaných kol o průměru 17 palců.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

9,5-litrová nádrž poskytne více než dostatečný dojezd a lze si jen postesknout nad výškou sedačky. Celý Svartpilen 125 je v podstatě obdobou objemově větší verze 401 a výška sedačky 835 milimetrů není úplně ideální pro náctileté, kteří by občas mohli marně pátrat ploutvičkou po pevné zemi. Přestože má motor o objemu 125 kubíků, rozhodně se u nového Svartpilena 125 nedá říci, že by byl vhodný pro drobnější, ba ani pro středně vzrostlé nováčky.