Švýcarští policajti jsou bezesporu největší zmrdi na evropských silnicích. Já sám mám ještě v čerstvé paměti svou vlastní pokutu ve výši 910 švýcarských franků za to, že jsem předjel (tajné) policejní auto, které mě blokovalo. A očividně nejsem sám - Švýcarské orgány diskutují změnu (ceníku) odměn, i přístupu k "dárcům". Mělo by dojít k rozvolnění a snížení přísnosti.

Mám pocit, že koronavirová krize nejvíc dopadla na designéry zavedených výrobců aut a motorek. V poslední době se totiž po silnicích hemží jedna větší bizárnost na baterky vedle druhý. Že ale někoho napadne vytáhnout ze skladu díly z ranného motostředověku, motor z druhý světový a celý to obalit do nadčasového designu elektromobilních vozidel - to mě poslalo do kolen. Bohužel ne smíchy.

Nepříliš často píšeme o motocyklech Suzuki. Tím spíše raději, protože jsou to v naších očích velmi spolehlivé stroje za rozumnou cenu. Mezi ně se řadí i Katana. Stroj, který vznikl v roce 1981 a který dostal v roce 2019 moderního nástupce. Ten nyní prochází výraznou změnou, zejména co se elektroniky týče.

Indian má aktuálně v České nabídce tři "malé" Scouty. Zákazník si může vybrat čistý Scout, potom Scout Bobber a pro vyznavače klasičtějšího pojetí potom na vyplétaných kolech postavený model Scout Bobber Twenty. K této trojici se nově přidal i čtvrtý darebák, model Rogue, který kombinuje prvky třech předchozích a nějaké navíc.

Ducati chce vyjít vstříc všem zákazníkům... a i těm, kteří se nechtějí smířit s omezenou nabídkou barev a zpracování. A kterým ani limitované edice nejsou dostatečně limitované. Nabídne jim si navrhnou svůj vlastní vzhled motocyklu.

Trochu zklamáním byla včerejší a dlouho avizovaná prezentace Harley Davidsonu, ve které americký výrobce předem lákal na to, že s ním poletíme rychleji a dále. Zatímco jsme po prezentaci spíše zůstali sedět na gauči, rozčarovaní, že se vlastně toho moc nového nestalo. Harley Davidson modernizuje nabídku osmi modelů. Ty využívají již zavedené motory Milwaukee-Eight o objemu 117 palců (1917 ccm).

Naposledy, když se oceňovaly jednotlivá aktiva koncernu Piaggio, nebyly to pro nikoho dobré zprávy. Piaggio, od roku 2002 fakticky patří rodině Colaninnů. Když se pod Piaggiem v roce 2011 houpala lávka v důsledku tehdejší krize, plánovali Colaninnovi Piaggio prodat, protože s koncernem bylo více práce než zábavy.

Cenovka 100 tisíc čínských yuanů reprezentuje zhruba 13900 €, což je zhruba ...mnoho misek rýže, které by musel obětovat koupěchtivý zákazník největšího čínského cesťáku. Cena je ovšem stále o mnoho desítek procent nižší, než je tomu zvykem o evropské konkurence. První kusy se již objevily u dealerů, i když prozatím jen v Číně.

Elektrických vozítek se v posledních letech produkuje čím dál víc. To žene celé pole konkurence rychle kupředu. Výrobci svoje stroje stáje vylepšují a to nejen na úrovni výdrže, ale nezbytně i na úrovni designu. Kymco nám tentokrát zahrálo na tu správnou strunu svým designem a svůj stroj označený F9 nejenže vybavili letmo uloženým kolem se zlatými ráfky, ale také unikátní dvoustupňovou automatickou převodovkou.