Italská Engines Engineering vznikla v roce 1979 a od té doby si na konto připsala více než 160 motorových projektů. A nejenom motorů, ale i návrhů celých motocyklů, specializovaných podvozků, brzdných systémů...
...ale také projekty akustiky, termodynamiky, validace životnosti elektronických systémů, strukturální odolnosti i odolnosti proti vibracím. Její logo je také vidět na mnoha místech v oblasti MotoGP, zejména v Moto3.
Tato společnost sídlící pár kilometrů východně od italské Bologni zaměstnává přes 100 zaměstnanců. Za sebou má tisíce projektů, zejména v motocyklové oblasti. Její práci můžeme najít třeba v motocyklech Suzuki, velice často v motocyklech BMW, Ducati, skútrech Piaggio, Malaguti, a mimochodem i motor v Jawa 300CL/350CL/FJ či Bobber také vznikl v této společnosti.
Respektive ho vyvinula pro společnost Mahindra, pro motocykl Mahindra Mojo a později se dostal do motocyklů Jawa a nyní i BSA. Mahindra šla stejnou cestou jako nyní TVS - v roce 2008 zakoupila 100% podíl v Engines Engineering. V roce 2011 se ale EE dostala nazpátek do rukou svých původních majitelů.
Indická společnost TVS oznamuje, že právě od nich zakoupila 100% podíl v Engines Engineering S.p.A. a ta se tak stane po čtrnácti letech opět indickou společností. Hodlá ji začlenit do divize "Concept To Product Inovation Center", která bude součástí R&D oddělení společnosti TVS.
TVS kupuje EE zejména v souvislosti se značkou Norton. Využije zkušenosti EE ve vývoji velkoobjemových motorů a netají se tím, že díky EE je budoucí Nortony dostanou.
TVS si původně chtěla nechat tyto motory u EE vyvinout, nakonec ale usoudila, že bude ekonomicky přínosnější do EE majetkově vstoupit. Engines Engineering zůstane tam kde je, tedy v Itálii a TVS hodlá zainvestovat do jejího rozvoje a akcelerovat rychlost vývoje.













