Čínskému CFMOTO není nic málo. Respektive, značka se dívá hodně dopředu a je si jistá svou budoucností. Proto již dnes pracuje na mnoha projektech z nichž jedním z nich je superbike s véčkovým čtyřválcem.
Mnoho českých zákazníků má za to, že největší motocykl CFMOTO je osmistovka v cestovním enduru 800MT. Na dálném východě se můžeme setkat i s V-Twinem o objemu 1250 kubíků a v budoucnu to bude i V4 litr s výkonem přes 200 koní.
Při zběžném pohledu na některé parametry motoru je zřetelně cítit, odkud vítr fouká. V4 s úhlem rozevření válců 75° nese některé konstrukční similarity s motorem KTM RC16. Na druhou stranu, při detailním pohledu na vyobrazení motoru CFMOTO je tento motor značně vizuálně odlišný od agregátu KTM.
CFMOTO ve svém užitném vzoru hovoří o tom, že nový motor V4 by měl poskytovat výkon 204 koní, což ho jasně směřuje těsně pod špičku současné konkurenční produkce. Nový motor V4 bychom mohli v produkci očekávat někdy kolem roku 2025. CFMOTO se snaží růst přirozenou cestou. Do Evropy prorazilo 650-tkami, následně přišli s osmistovkou, která jim pokryje výkon pod 90 koní. Současně disponuje motorem V-Twin o objemu 1250 ccm, s výkonem 140 koní, který by mohl být dalším střípkem ve skládačce nabídky značky v Evropě, přičemž motocykly s tímto motorem CFMOTO již vyrábí, avšak je po nich tak vysoká poptávka v rodné Číně, že se do Evropy zatím nedostaly.
Můžeme se vrátit k nyní již druhým rokem starému projektu superbike SC21 (úvodní fotografie), o kterém se do nekonečna spekuluje, jakým by mohl být vybaven motorem. High-endové konstrukční komponenty dávají tušit, že se pod kapotami nebude ukrývat nějaká mrzká osmistovka. Právě tento V4 litrový motor by mohl být tím pravým srdcem.
POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY |
Na druhou stranu tady máme skicu motocyklu, skrze kterou CFMOTO patentuje tento motor. A ta vypadá značně jinak než koncept SC21 - značně civilněji. To by zase mohlo naznačovat, že se motocyklu s technickým řešením konceptu SC21 nikdy nedočkáme.